Στην παραθαλάσσια Χέλσινγκμποργκ της Σουηδίας, εκεί όπου η ομίχλη μοιάζει να ψιθυρίζει ιστορίες στους περαστικούς, υπάρχει ένα μουσείο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Το Museum of Failure δεν εξυμνεί τις επιτυχίες, αλλά τις αποτυχίες — και μέσα από αυτές, την τόλμη, την επιμονή και την αληθινή καινοτομία.
Η αποτυχία ως κινητήριος δύναμη της προόδου
Ιδρυτής του μουσείου είναι ο ψυχολόγος και ερευνητής καινοτομίας Samuel West, ο οποίος εμπνεύστηκε την ιδέα το 2016 μετά από επίσκεψή του στο Museum of Broken Relationships στο Ζάγκρεμπ. Το μουσείο άνοιξε για πρώτη φορά στις 7 Ιουνίου 2017 στο Dunkers Kulturhus της Χέλσινγκμποργκ, με τη στήριξη της σουηδικής αρχής καινοτομίας Vinnova.
Εκθέματα που απέτυχαν… αλλά δίδαξαν
Η συλλογή περιλαμβάνει πάνω από 200 αποτυχημένα προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο:
- Το Google Glass, που υποσχέθηκε επαυξημένη πραγματικότητα αλλά δεν έπεισε το κοινό.
- Το Colgate Lasagna, μια ατυχής προσπάθεια της οδοντόκρεμας να μπει στην κουζίνα.
- Το Apple Newton, πρόγονος του iPad που προηγήθηκε της εποχής του.
- Το Harley-Davidson άρωμα, που δεν κατάφερε να μεταφέρει τη μυρωδιά της ελευθερίας.
- Ακόμα και ιατρικά εργαλεία, όπως λοβοτομικά όργανα, που θυμίζουν σκοτεινές σελίδες της επιστήμης.
Αν και γεννήθηκε στη Σουηδία, το Museum of Failure έχει ταξιδέψει σε πόλεις όπως το Λος Άντζελες, η Σαγκάη, το Παρίσι και η Νέα Υόρκη, λειτουργώντας και ως περιοδεύουσα έκθεση. Κάθε του στάση προσφέρει μια νέα οπτική στο πώς η αποτυχία διαμορφώνει τον κόσμο της καινοτομίας.
Το μήνυμα πίσω από τα λάθη
Το μουσείο δεν είναι απλώς μια συλλογή από «φιάσκο». Είναι μια υπενθύμιση ότι η αποτυχία είναι αναγκαία. Όπως λέει και ο West: «Δεν υπάρχει πρόοδος χωρίς αποτυχία. Οι περισσότερες καινοτομίες περνούν από δεκάδες αποτυχημένες εκδοχές πριν φτάσουν στην επιτυχία».
Το Museum of Failure δεν απευθύνεται μόνο σε επιχειρηματίες ή εφευρέτες. Είναι ένας καθρέφτης για όλους μας. Γιατί ποιος δεν έχει αποτύχει; Και ποιος δεν έχει μάθει κάτι πολύτιμο μέσα από αυτό;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου