Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Σοφία Σπαντιδάκη- η Κρητικοπούλα ηθοποιός θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Διαγωνισμό Sonny Awards 2015


Σκούρα σγουρά μαλλιά, μεγάλα μάτια τσακίρικα και κρητικό ταμπεραμέντο ή καλύτερα εκρηκτικό ταμπεραμέντο. Η ηθοποιός Σοφία Σπαντιδάκη περπατάει στο Κολωνάκι και τρίζουν τα μάρμαρα της πλατείας. Σφυρίγματα ανδρών την συνοδεύουν στο πέρασμά της. Χαμογελαστή και καταδεκτική κάθεται απέναντι μου σε ένα καφέ και σαν χείμαρρος με "λούζει" με πληροφορίες για την ζωή της.
Με βλέμμα ευθύ-ίσως το πήρε από τον Σφακιανό παππού της τον Σήφη- μου εξηγεί ότι ήταν μονόδρομος για εκείνη η καλλιτεχνική πορεία, αφού αγαπούσε τον κινηματογράφο και το θέαμα από μικρή καθώς ο θείος της στην Αμερική είχε κινηματογράφους, ενώ η θεία της Μαρία Σπαντιδάκη, ήταν Σταρ Ελλάς. “Μικρή έκανα πολλούς μονολόγους μέσα στο σπίτι. Ήμουν γεννημένη ηθοποιός”, γι' αυτό πιέστηκε να τελειώσει,όπως μου εξομολογήθηκε την μηχανολογία στο ΤΕΙ Πειραιά για να μην χαλάσει το χατίρι της μαμάς της. Άλλωστε της έχει και αδυναμία, καθώς την μεγάλωσε μόνη της, όταν έχασε τον πατέρα της πριν σχεδόν 24 χρόνια, αλλά νιώθει την προστασία του πάντα. “Ήταν σπουδαίος άνθρωπος...όταν τον χάσαμε η μαμά μου είπε ότι έφυγε για την Αμερική...” τόνισε συγκινημένη περιγράφοντας τρυφερά την οικογένειά της. Και ενώ ο αδερφός της άκουσε την συμβουλή της μητέρας τους και έγινε μηχανολόγος μηχανικός, εκείνη ακολούθησε το όνειρό της. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της σε δυο δραματικές σχολές, έκανε διαφημίσεις και τηλεόραση με τους “Ατρόμητους” με τον Αντώνη Καφετζόπουλο, συμμετείχε στο ριμέικ της ταινίας “Ρόδα τσάντα και κοπάνα” και στην ταινία “Πόντιοι new generation” καθώς και σε ταινίες μικρού μήκους, που έχουν διακριθεί σε φεστιβάλ.
Όσο για το μέλλον της προδιαγράφεται λαμπρό καθώς τον προσεχή Ιανουάριο φωτογραφίες τραβηγμένες από τον καταξιωμένο φωτογράφο Δημήτρη Αποστόλου θα εκπροσωπήσουν την χώρα μας Διαγωνισμό sonny awards 2015, ενώ ήδη έχει στο βιογραφικό της την διάκρισή της στο International Photographic festival of Paris ως καλύτερη πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιός της Ευρώπης. Μετά από αυτή την βράβευση δέχθηκε προτάσεις για το Χόλιγουντ. Λες και είναι καρμικό να βρεθεί στην Ήπειρο που της είπαν ότι έφυγε ο πατέρας της. Προς το παρόν την κρατά στην Ελλάδα η ενδεχόμενη συμμετοχή της σε μια νέα σειρά που θα δούμε στους τηλεοπτικούς δέκτες μας, η φωτoγράφισή της για το εξώφυλλο ενός διεθνούς cd, καθώς και η ενδεχόμενη κινηματογραφική μεταφορά της "Αντάρας" του Γιώργου Σκούρτη, με εκείνη σε βασικό ρόλο.


Συνέντευξη στην Μαρία Αλιμπέρτη

-Πως πήρες μέρος στον διαγωνισμό International Photographic festival of Paris ;
-Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό πήραμε μέρος για πλάκα με τον ατζέντη μου. Εκεί με ψήφισαν μεσογειακές χώρες. Τους έκανε εντύπωση ότι ήμουν χωρίς μακιγιάζ και τους θύμισα την Ατζελίνα Τζολί. Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία μου έδωσαν 10. Έτσι κατάφερα να προχωρήσω στον διαγωνισμό και να πάρω το πρώτο βραβείο. Έλληνες δεν ψήφιζαν. Πιστεύω ότι τους κέρδισαν τα μεσογειακά χαρακτηριστικά μου.”
Η αισθητική της φωτογραφίας δεν μέτρησε; Νομίζω ότι απέπνεε κάτι πολύ αθώο.
-“Ναι φυσικά. Υπάρχουν και άλλες φωτογραφίες που δεν έχουν δημοσιευθεί από τον διαγωνισμό, στον οποίο πήραν μέρος μεγάλα ονόματα.”
-Όπως ;
- Ο Τζέιμς Κάμερον , ο ατζέντης του οποίου μου έκανε πρόταση να πάω στην Αμερική για την ταινία που κάνει τώρα. Ο Τζόρτζιο Αρμάνι μου ζήτησε συνεργασία.”
-Τις σκέφτεσαι αυτές τις προτάσεις;
-“Φυσικά και τις σκέφτομαι, δηλαδή να φύγω για την Αμερική ”
-Το σκεφτόσουν και πριν λόγω της κρίσης ή τώρα τις συγκεκριμένες ευκαιρίες;
-Στην Ελλάδα τα πράγματα δεν έχουν καμία σχέση με εκεί. Δεν υπάρχουν ευκαιρίες, δεν υπάρχουν δουλειές, δεν πληρώνουν και πιστεύω ότι ένας ηθοποιός πρέπει να είναι στην Αμερική. Δεν έχει μέλλον στην Ελλάδα, οπότε και εγώ θα ρισκάρω. Όχι τώρα γιατί έχω κάποιες προτάσεις για σήριαλ σε μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι οπότε θα μείνω ένα-δυο χρόνια ακόμα. Φυσικά περιμένω να υπογράψω, εάν όχι θα φύγω για Αμερική. Δεν με κρατάει τίποτα στην Ελλάδα. Την οικογένειά μου θα την πάρω μαζί μου.”


Η Σοφία Σπαντιδάκη νιώθει την ανάγκη να ευχαριστήσει δημοσίως τον πολυβραβευμένο φωτογράφο, Δημήτρη Αποστόλου, για τις φωτογραφίες του οποίου πόζαρε και έχουν προκριθεί στο παγκόσμιου Διαγωνισμό Sonny Awards 2015. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο τον Ιανουάριο του 2015 και θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα. Ήδη η υποψηφιότητά τους έχει αξιολογηθεί σε υψηλή θέση.


-Ούτε ο σύντροφός σου ;
-“ Δεν υπάρχει”
-Νομίζω ότι αυτό θα ενδιαφέρει τους αναγνώστες μας.
-Είμαι ελεύθερη και μόνη.”
-Ναι αλλά στο μέλλον δεν ξέρεις;
-Όντως δεν έχω κάποιον να με κρατάει, εάν είχα σχέση... Είχα μια σημαντική σχέση που είχε προβλέψει ότι θα φύγω για την Αμερική...”
-Πιστεύεις στις αδελφές ψυχές;
-Πιστεύω...οι μεγάλοι έρωτες δεν είναι ποτέ μαζί. Είμαι μικρή αλλά έχω αγαπήσει, έχω έντονη ζωή ."
-Είσαι μονογαμικός τύπος;
-Ναι και πάρα πολύ συναισθηματική. Είμαι άνθρωπος όμως που διεγείρομαι εγκαφαλικά. Δεν μπορώ να έρθω σε επαφή με κάποιον, εάν δεν με διεγείρει εγκεφαλικά. Έχει τύχει να ερωτευτώ κάποιον με κούφιο δόντι, το πιστεύεις; Και έχει τύχει να με πολιορκεί ένας από τους ομορφότερους άνδρες του κόσμου και να μην μου αρέσει.”
-Θα μου πεις ποιος είναι;
-Δεν μπορώ. Είναι δεύτερος μετά τον Παπαδάκη. Είναι πανέμορφος αλλά δεν υπήρχε χημεία μεταξύ μας.
Δεν υπήrξε έλξη.”
-Από ότι καταλαβαίνω δεν είσαι γυναίκα που θέτει σε προτεραιότητα την καριέρα.
-Όχι γιατί όλα είναι εφήμερα, και το χρήμα και η δόξα. Σημαντικό στην ζωή μας είναι να έχουμε ανθρώπους που μας αγαπούν πραγματικά και μας στηρίζουν όλα τα άλλα φεύγουν. Και τα φώτα σβήνουν και τι μένει; Μοναξιά.”
-Πολύ γειωμένη σε βρίσκω, προετοιμασμένη θα έλεγα. Η μητέρα σου σε συμβούλευε χρόνια για αυτόν τον χώρο;
-Η αλήθεια είναι ότι είμαι ισορροπημένη. Δεν έχω χάσει την ψυχή μου, ενώ μπορώ να σου αποκαλύψω ότι είχα πολύ δελεαστικές προτάσεις από ανθρώπους του επιχειρηματικού χώρου οι οποίοι προσπάθησαν να με εξαγοράσουν με χρήματα, σεξουαλικά. Αυτά συμβαίνουν ,πόσο μάλλον στον δικό μας χώρο.”
-Ένα κορίτσι που δεν έχει αξίες όπως πήρες εσύ από το σπίτι σου, δεν θα ήταν εύκολο να υποπέσει σε τέτοιους πειρασμούς;
-Ναι είναι πολύ εύκολο, ιδιαίτερα όταν δεν έχεις πάρει αγάπη από το σπίτι σου. Εαν όμως σου έχουν δώσει , δεν έχεις ανάκγη. Και δεν είναι αυτό που λένε”τι να έκανε το κοριτσάκι”. Συνήθως τα κοριτσάκια που δεν πεινάνε υποκύπτουν στις ανήθικες προτάσεις γιατί δεν έχουν φραγμούς και αξίες. Είναι θέμα DNA και το πως μεγαλώνεις.”
-Από αυτά που μου λες καταλαβαίνω ότι έχουν δει πολλά τα μάτια σου μέσα στον χώρο.
-Έχουν δει πάρα πολλά. Και προσωπικά μου έχουν τύχει μετά τον διαγωνισμό στο Παρίσι ήρθαν τα πάνω κάτω. Με πλησίασαν άνθρωποι του χώρου και μου έκαναν διάφορες προτάσεις. έπεσα από τα σύννεφα. Δεν περίμενα να τα ακούσω (...)”
α ήθελες να κάνεις οικογένεια;
-Ναι και παιδιά, τα αγαπώ πολύ. Εάν συνδυαστεί οικογένεια και καριέρα έχει καλώς. Εαν τεθεί ζήτημα, προτεραιότητα θα έχει η οικογένεια. Η καριέρα είναι περαστική.”
-Έχεις σκεφτεί που θα ήθελες να φθάσεις επαγγελματικά, ιδιαίτερα εάν φύγεις στο εξωτερικό;
-Δεν έχω μεγάλες φιλοδοξίες. Θα ήθελα μέχρι τα σαράντα μου να έχω τουλάχιστον 10 συμμετοχές σε διεθνείς παραγωγές.”
-Το θέατρο σου αρέσει;
-Έχω κάνει αλλά θέλει αφοσίωση, δεν έχει σχέση με κινηματογράφο. ..Καταθέτεις την ψυχή σου είναι τελείως διαφορετικό.”
-Δεν έχεις θεατρικά σχέδια;
-Όχι γιατί στο θέατρο πληρώνεις... ακόμη και ο παραγωγός δεν μπορεί να εξασφαλίσει τα εισιτήρια. Μόνο τα σχήματα Παπαθανασίου-Ρέππα έχουν πάει καλά, όλα τα άλλα έχουν μπει μέσα. Στον κινηματογράφο έχεις άλλη εναλλακτική, στο θέατρο μπορείς να βρεις τα κομμάτια της ψυχής σου , τον εαυτό σου.”
-Το διαπίστωσες εκπαιδευόμενη στις θεατρικές σχολές;
-Στις σxολές σου μαθαίνουν μόνο τεχνική, από εκεί και πέρα τι θα κάνεις είναι δικό σου θέμα. Για μένα καθοδηγητής ήταν ο Νίκος Κουρής, ο Κιμούλης αλλά η μεγαλύτερη σχολή , σαν να έχεις τελειώσει 100 σχολές είναι ο Νίκος Μαστοράκης γιατί τον εκτιμώ και τον θαυμάζω απεριόριστα, τον συμβουλεύομαι σε κάθε βήμα μου.”
-Είναι ο καλλιτεχνικός μπαμπάς σου;
-Είναι ,τον αγαπώ πολύ. Και τον αγαπάει όλη η Ελλάδα, είναι αναντικατάστατος .”
-Φαντάζομαι ότι όταν τον ρώτησες για να φύγεις στην Αμερική...
-Αέρα, μου είπε, τι κάνεις στην Ελλάδα; Μακάρι να πάνε όλα καλά γιατί και εκεί είναι δύσκολα. Πρέπει να έχεις κλείσει πρότζεκτ γιατί τα μπάτζετ είναι υψηλά...”
-Την πρόταση του Κάμερον θα την προλάβεις;
-Είμαι σε επικοινωνία με τον ατζέντη του...Προς το παρόν θα είμαι στο εξώφυλλο ενός cd.”
-Ποιανού;
-Δεν μπορώ να σου πω ακόμη. Θα είναι διεθνής θα έχει ξένα κομμάτια και Θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.”
-Η πιο πρόσφατη συγκίνηση που πήρες από τον καλλιτεχνικό χώρο;
-“Ήταν μεγάλη τιμή που μου έκανε ο Γιώργος Σκούρτης να διαβάσω αποσπάσματα από κείμενα θεατρικών του έργων και του νέου του βιβλίου το χειρόγραφο της Αντάρας. Έχει κατατεθεί πρόταση στο κέντρο κινηματογράφου και ενδέχεται το χειρόγραφο της Αντάρας να γινει κινηματογραφική ταινία στην οποία θα έχω βασικό ρόλο."


Ευχαριστούμε τον φωτογράφο, Δημήτρη Αποστόλου, για την παραχώρηση των φωτογραφιών προς χάριν του ρεπορτάζ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου