Εάν αγαπάτε την Εντίθ Πιάφ, θα λατρέψετε την Ελεονώρα Ζουγανέλη! Σε μια μοναδική υποκριτική προσέγγιση της τεράστιας και ιδιαίτερης προσωπικότητας της Γαλλίδας ντίβας, η ερμηνεύτρια αποδίδει μοναδικά τις κινήσεις και τα τραγούδια της. Μπορεί να μην διαθέτει πτυχίο υποκριτικής, αλλά πέτυχε μια πέρα της αξιοπρεπούς "ενσάρκωση" της στο έργο «Πιαφ» της Παμ Γκεμς. Νιώθεις όταν την βλέπεις επί σκηνής ότι μικρή φορούσε τις γόβες της μαμάς της, σκαρφάλωνε στην καρέκλα και την παρίστανε. Λες και γεννήθηκε για να την αναστήσει...
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Το οδοιπορικό για τη ζωή της αγαπημένης ερμηνεύτριας παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο στην σκηνή του REX, σε σκηνοθεσία τουΠέτρου Ζούλια.
Η πλοκή γίνεται δύστροπη καθώς τα χρόνια και τα γεγονότα της ζωής της Εντίθ Τζοβάνα Γκασιόν εναλλάσσονται ταυτόχρονα από την αρχή και από το τέλος σαν δυο άξονες προς αντίθετη κατεύθυνση.
Η ηρωίδα από μικρή βιώνει την σκληρότητα με την μητέρα της να την εγκαταλείπει, μεγαλώνει σε πορνείο, ενώ πρέπει να βγει στο δρόμο με τον ζογκλέρ πατέρα της για να βγάλει το ψωμί της. Εκεί θα ανοίξει πρώτη φορά το στόμα της και θα τραγουδήσει την Μασσαλιώτιδα και θα εισπράξει το παρθενικό της χειροκρότημα από το κοινό. Ταυτόχρονα την βλέπουμε το 1930 να την ανακαλύπτει ο Λουί Λεπλέ και να της δίνει την πρώτη ευκαιρία να τραγουδήσει στο καμπαρέ του.
Το έργο επιτυγχάνει την συναισθηματική φόρτιση του κοινού. Έρωτας και πάθος χαρακτηρίζουν την ζωή της καθώς δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την ανδρική παρουσία, ακόμη και όταν βιώσει τον πόνο της απώλειας του αγαπημένου της θα ομολογήσει ότι δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να νιώσει την σάρκα.
Η ζωή της είναι μια περιπέτεια, από τους δρόμους του Παρισιού έως τα διασημότερα music hall της γηραιάς Ηπείρου και της Αμερικής,όπου η Πιαφ σαγηνεύει με την φωνή της. Η αγωνία και η επιθυμία της να επικοινωνεί με το κοινό, ίσως ήταν το μυστικό της επιτυχίας της. Ταυτόχρονα όμως αντανακλάται το κενό που προκαλεί η δόξα στον άνθρωπο, ο οποίος έχει ανάγκη να μοιράζεται την επιτυχία. Από την άλλη πλευρά διαφαίνονται οι ανθρώπινες ανασφάλειες, ο φόβος ότι βρίσκονται οι άλλοι γύρω γιατί
αποσκοπούν στο κέρδος. Φοβάται την μοναξιά; Ναι, εκείνη είχε βιώσει την εγκατάλειψη από την κούνια της και είχε προστάτιδα -μητέρα της την Αγία Τερέζα, την οποία υποδύεται η Ευγενία Δημητροπούλου. Ριψοκίνδυνη και επιπόλαιη με τους άνδρες αφήνεται και καταστρέφει το μικρό σώμα που φιλοξενεί αυτή την τεράστια φωνή σε τροχαία και με την χρήση παυσίπονων ενέσεων θα οδηγηθεί στα ναρκωτικά.
Τα μοναδικά τραγούδια συναρπάζουν τον θεατή, εκτελεσμένα άψογα από ταλαντούχους μουσικούς. Στην πρόκληση ανταποκρίθηκαν και οι υπόλοιποι ηθοποιοί της, ένας σχεδόν 20μελής θίασος με την Μυρτώ Αλικάκη να προσδίδει μια ιδιαίτερη νότα στην παράσταση στον ρόλο της Τουάν. Αισθητικά προσδίδει στο κλίμα της πόλης του Φωτός και η περιστρεφόμενη σκηνή , η οποία συμβάλει στην δραματουργία καθώς και οι επιτυχημένοι φωτισμό.
Εντυπωσιακοί οι κοιλιακοί του Γιάννη Αθητάκη, τον οποίο απολαύσαμε σε πολλούς ρόλους, αλλά ανέδειξε τις δεξιότητες του ως Μαρσέλ Σερτνάν. Και η Πιάφ θα έχανε πρόσκαιρα την φωνή της αντικρίζοντάς τους!
Η μονή παραφωνία στο υψηλού επιπέδου θέαμα σύμφωνα με τα στάνταρτ του Εθνικού Θεάτρου, οι βωμολοχίες που ίσως θα μπορούσαν να παραλειφθούν.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Το οδοιπορικό για τη ζωή της αγαπημένης ερμηνεύτριας παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο στην σκηνή του REX, σε σκηνοθεσία τουΠέτρου Ζούλια.
Η πλοκή γίνεται δύστροπη καθώς τα χρόνια και τα γεγονότα της ζωής της Εντίθ Τζοβάνα Γκασιόν εναλλάσσονται ταυτόχρονα από την αρχή και από το τέλος σαν δυο άξονες προς αντίθετη κατεύθυνση.
Η ηρωίδα από μικρή βιώνει την σκληρότητα με την μητέρα της να την εγκαταλείπει, μεγαλώνει σε πορνείο, ενώ πρέπει να βγει στο δρόμο με τον ζογκλέρ πατέρα της για να βγάλει το ψωμί της. Εκεί θα ανοίξει πρώτη φορά το στόμα της και θα τραγουδήσει την Μασσαλιώτιδα και θα εισπράξει το παρθενικό της χειροκρότημα από το κοινό. Ταυτόχρονα την βλέπουμε το 1930 να την ανακαλύπτει ο Λουί Λεπλέ και να της δίνει την πρώτη ευκαιρία να τραγουδήσει στο καμπαρέ του.
Το έργο επιτυγχάνει την συναισθηματική φόρτιση του κοινού. Έρωτας και πάθος χαρακτηρίζουν την ζωή της καθώς δεν μπορεί να ζήσει χωρίς την ανδρική παρουσία, ακόμη και όταν βιώσει τον πόνο της απώλειας του αγαπημένου της θα ομολογήσει ότι δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να νιώσει την σάρκα.
Η ζωή της είναι μια περιπέτεια, από τους δρόμους του Παρισιού έως τα διασημότερα music hall της γηραιάς Ηπείρου και της Αμερικής,όπου η Πιαφ σαγηνεύει με την φωνή της. Η αγωνία και η επιθυμία της να επικοινωνεί με το κοινό, ίσως ήταν το μυστικό της επιτυχίας της. Ταυτόχρονα όμως αντανακλάται το κενό που προκαλεί η δόξα στον άνθρωπο, ο οποίος έχει ανάγκη να μοιράζεται την επιτυχία. Από την άλλη πλευρά διαφαίνονται οι ανθρώπινες ανασφάλειες, ο φόβος ότι βρίσκονται οι άλλοι γύρω γιατί
αποσκοπούν στο κέρδος. Φοβάται την μοναξιά; Ναι, εκείνη είχε βιώσει την εγκατάλειψη από την κούνια της και είχε προστάτιδα -μητέρα της την Αγία Τερέζα, την οποία υποδύεται η Ευγενία Δημητροπούλου. Ριψοκίνδυνη και επιπόλαιη με τους άνδρες αφήνεται και καταστρέφει το μικρό σώμα που φιλοξενεί αυτή την τεράστια φωνή σε τροχαία και με την χρήση παυσίπονων ενέσεων θα οδηγηθεί στα ναρκωτικά.
Τα μοναδικά τραγούδια συναρπάζουν τον θεατή, εκτελεσμένα άψογα από ταλαντούχους μουσικούς. Στην πρόκληση ανταποκρίθηκαν και οι υπόλοιποι ηθοποιοί της, ένας σχεδόν 20μελής θίασος με την Μυρτώ Αλικάκη να προσδίδει μια ιδιαίτερη νότα στην παράσταση στον ρόλο της Τουάν. Αισθητικά προσδίδει στο κλίμα της πόλης του Φωτός και η περιστρεφόμενη σκηνή , η οποία συμβάλει στην δραματουργία καθώς και οι επιτυχημένοι φωτισμό.
Εντυπωσιακοί οι κοιλιακοί του Γιάννη Αθητάκη, τον οποίο απολαύσαμε σε πολλούς ρόλους, αλλά ανέδειξε τις δεξιότητες του ως Μαρσέλ Σερτνάν. Και η Πιάφ θα έχανε πρόσκαιρα την φωνή της αντικρίζοντάς τους!
Η μονή παραφωνία στο υψηλού επιπέδου θέαμα σύμφωνα με τα στάνταρτ του Εθνικού Θεάτρου, οι βωμολοχίες που ίσως θα μπορούσαν να παραλειφθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου