O Θάνος Μικρούτσικος μας χάρισε μοναδικές στιγμές με δικές του μελωδίες για ποίηση προσφέροντας αντίδοτο στην ρυπαρότητα που μας προκαλούν τα προβλήματα της καθημερινότητάς μας. Από την πρώτη στιγμή που καθίσαμε ανάμεσα στο πλήθος που κατέκλυσε το υπαίθριο Θέατρο της Ρεματιάς Χαλανδρίου νιώθαμε προνομιούχοι, καθώς η μουσική παράσταση πραγματοποιήθηκε από τον συνθέτη Θάνο Μικρούτσικο αποκλειστικά για το Φεστιβάλ Ρεματιάς και ήταν αφιερωμένη στο Κοινωνικό Ιατρείο Χαλανδρίου.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Σε μια καλοκουρδισμένη διοργάνωση με την συμβολή του Δήμου Χαλανδρίου, από τους απαλούς φωτισμούς
έως τον ήχο συνέβαλαν ώστε να μεταφερθούμε
σε ένα ονειρικό σύμπαν. Μόνο που δεν χρειάστηκε να κλείσουμε τα μάτια για να ονειρευτούμε,
αρκούσαν οι πρώτες μελωδίες από βιρτουόζους ερμηνευτές! Η εμπειρία ήταν μοναδική
αφού για πρώτη φορά τα τραγούδια του Ν. Καββαδία ερμηνεύτηκαν μοναδικά με τρία
πιάνα.
Με απίστευτη γενναιοδωρία
ο Θάνος Μικρούτσικος μίλησε με τα καλύτερα λόγια για τους ομολογουμένως
ταλαντούχους συνοδοιπόρους του επί σκηνής Θοδωρή Οικονόμου και Μάξιμο Δράκο στο πιάνο καθώς και τον Θύμιο
Παπαδόπουλο στα πνευστά, αλλά και τους ερμηνευτές Κώστα Θωμαΐδη, Γιώργο Μερατζά
και Χρήστο Θηβαίο.
Ο Θάνος Μικρούτσικος προλογίζοντας την βραδιά
μίλησε για την οικουμενικότητα του Κ.Π.Καβάφη και του Γ.Ρίτσου, οι οποίοι όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά δεν έχουν
συγγενείς πρώτου βαθμού.
Εξυμνώντας το πρωτότυπο λόγο και το προσωπικό ύφος της ποίησης
τους αναφέρθηκε στις πρωτογενείς φυσιογνωμίες της γενιάς του, ποιητές
Χριστόφορο Λιοντάκη και Κώστα Παπαγεωργίου, οι οποίοι ήταν και παρόντες στην
εκδήλωση.
Το θερμό χειροκρότημα
του κοινού, που με παραδειγματική ησυχία
και σεβασμό παρακολούθησε την εκδήλωση, κέρδισε ο κ.Θωμαΐδης ερμηνεύοντας
με ευαισθησία στίχους από τα ποιήματα «Ήχο κλεισμένος» και «Με αλκόολ νερό και
πάγο» του Χρ. Λιοντάκη συνοδευόμενος στο πιάνο από τον Μάξιμο Δράκο. Εξίσου
αισθαντικά απέδωσε την «Ιχνογραφία »του Κ.Παπαγεωργίου ο Γιώργος Μερατζάς συνοδεία συνοδευόμενος στο
πιάνο από τον Θοδωρή Οικονόμου.
Εκτός
από μελοποιημένη ποίηση όπως αποσπάσματα
από την «Σονάτα του σεληνόφως» του Γ.Ρίτσου και τον «Γέρο της Αλεξάνδρειας» του
Κ.Π.Καβάφη, που ακολούθησαν το πρώτο μέρος, στη συνέχεια ο Θοδωρής Οικονόμου
ερμήνευσε στο πιάνο δυο ακόμη συνθέσεις του Θάνου Μικρούτσικου «Lacrima in an old style» και «Lacrima in a new style».
Πραγματική
απογείωση του κοινού σημειώθηκε με τους στίχους του Νίκου Καββαδία, ο οποίος
ήταν παρεξηγημένος πριν την μελοποίησή του, όπως είπε ο κ.Μικρούτσικος, γιατί
μάλλον είχε διαβαστεί επιδερμικά, «είχαν διαβάσει το πεδίο στο οποίο κινείται (…),
ενώ η ποίησή του έλεγε «Χορέψτε πάνω στο φτερό του Καρχαρία» δηλαδή έλεγε στον
νέο και στη νέα ξεπεράστε το αδύνατο!»
Το κοινό ξεσήκωσε ο Χρήστος Θηβαίος με το πάθος του, αλλά η πιο συγκινητική
στιγμή της βραδιάς ήταν όταν ο Θάνος Μικρούτσικος συντροφιά με το πιάνο του
απέδωσε το ποίημα «Γυναίκα», κερδίζοντας ένα θερμότατο χειροκρότημα από το
κοινό που τον ανάγκασε να σηκωθεί δακρυσμένος από το πιάνο του και να υποκλιθεί
μπροστά σε αυτό!
Αναφερόμενος, τέλος,
στον Μάνο Ελευθερίου, εξήγησε ό,τι στο πρόγραμμα είχε ενταχθεί πριν το συμβάν της
απώλειάς του, μίλησε για την μοναδική προσωπικότητά του, την αγάπη του να
συλλέγει και να μελετά την ιστορία, τονίζοντας
ότι «έγραψε στίχους που ξεπερνούν την εποχή του, κι όταν έγραφε στίχους ήταν ένας
ποιητής που υποδυόταν τον στιχουργό!» Σε κλίμα συγκίνησης η βραδιά έκλεισε με
στίχους του Μάνου Ελευθερίου και τον Θάνο Μικρούτσικο να υπόσχεται από το
μικρόφωνο ότι με την βοήθεια της αγάπης που του δίνει το κοινό θα ξεπεράσει
κάθε πρόβλημα υγείας του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου