«Μονοπάτια» συνάντησης της Δύσης και της Ανατολής «χάραξε» ο Κινέζος καλλιτέχνης και καθηγητής Ελαιογραφίας Zuo Tao που εκθέτει πρώτη φορά στην χώρα μας στη γκαλερί MIN ART CENTER. Μετουσιώνοντας τις ιδέες των μεγάλων της ευρωπαϊκής ζωγραφικής ο καλλιτέχνης δημιουργεί κανάλια επικοινωνίας σε έναν καλλιτεχνικό χώρο που λειτουργεί ως μήτρα για ζυμώσεις μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων καλλιτεχνών.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Η γκαλερί MIIN ART CENTER σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα και το Κινεζικό Πολιτιστικό Κέντρο δημιουργούν έναν διάλογο μεταξύ καλλιτεχνών και καθηγητών της Τέχνης σε ζητήματα όχι μόνο Πολιτισμού, Ιστορίας αλλά και τεχνικών-ρευμάτων της Τέχνης, ώστε να προκύψουν τεχνοτροπικές ανταλλαγές και εξέλιξη και ανταλλαγή της Τέχνης.
Ένας καλός «αγωγός» του εγχειρήματος που υπηρετεί η γκαλερί προσφέροντας στην πολιτιστική διπλωματία των δυο λαών, είναι ο φιλοξενούμενος καλλιτέχνης έως το τέλος του μήνα (πιθανότατα και του επόμενου). Ο Τζου Ντάο διδάσκει ελαιογραφία (στο Πεκίνο) μια πιο δυτικότροπή Τέχνη σε σύγκριση με την ανάλαφρη παραδοσιακή υδατογραφία, όπως μας εξηγεί η ιστορικός Τέχνης Αγγελική Μπάρα. Χαρακτηριστική είναι η ρευστότητα των σχημάτων κάτι όχι τόσο συνηθισμένο στην ελαιογραφία, χαρακτηριστικό που το μετέφερε στο έργο του από την δική του παράδοση ο Κινέζος καλλιτέχνης.
«Η δουλειά του έχει να κάνει με συνθέσεις νεκρές φύσεις, οι οποίες αποτυπώνουν φρούτα, λουλούδια και κάποια υφάσματα και γενικά χρησιμοποιώντας αυτή τη τεχνική αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά της δικής του ζωγραφικής χειρονομίας. Σε κάθε πίνακα φροντίζει να δείχνει την δική του ταυτότητα μέσω της πινελιάς» αναφέρει η επιμελήτρια.
Χαρακτηριστικό του «παντρέματος» δυτικών και ανατολικών στοιχείων είναι η «ώσμωση των χρωμάτων δηλαδή δεν επιχειρεί να δημιουργήσει ξεκάθαρα περιγράμματα αφήνει τα χρώματα να μπαίνουν ελεύθερα το ένα μέσα στο άλλο, όπως στην ζωγραφική του Σεζάν» σημειώνει η κ. Μπάρα. Μέσω του χρώματος ο καλλιτέχνης «πλάθει» την φόρμα. Το δυτικότροπο της ζωγραφικής του είναι ορατό, καθώς είναι κατανοητές οι αναφορές στους μεγάλους της Ζωγραφικής, τον Σεζάν, τον Μανέ και Ματίζ, «βάζοντας στη σύνθεση το συναίσθημα πέρα από αυτό που βλέπει στην φύση».
Πολιτιστικές δράσεις
Στο πλαίσιο των καλλιτεχνικών ανταλλαγών μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων καλλιτεχνών, ο χώρος φιλοξενεί μια σειρά από Κινέζους καλλιτέχνες καθηγητές, μας επισήμανε η πρόεδρος του Πολιτιστικού Κέντρου κα Yu Limin. Την προηγούμενη Τετάρτη δόθηκε το βήμα στον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη και καθηγητή Τέχνης Lin Lecheng ασχολείται με τις Ίνες.
Ο Lin Lecheng διοργανώνει και επιμελείται την Μπιενάλε
που είναι αφιερωμένη στη Τέχνη των Ινών,
αναβιώνοντας τη Τέχνη αυτή αφού η τελευταία έκθεση για fiber art είχε γίνει πριν 20 χρόνια! Η
τελευταία Μπιενάλε πραγματοποιήθηκε στο Πεκίνο με χρησμοδότηση από το Κινεζικό Κράτος
και ο κ. Lechang έκανε κάλεσμα και συμμετείχαν καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο. Νέα πνοή δόθηκε σε αυτή τη
τεχνική. Ενδεικτική είναι η τελευταία του εγκατάσταση σε ένα χωρίο σε
συνεργασία με κάτοικους, στην οποία αξιοποιήθηκαν μπαμπού τοπικά στοιχεία για να γίνουν πλέξεις μαζί με φώτα. Με την προσπάθεια αυτή ο κ. Lecheng έφτιαξε μια τεράστια σύνθεση αλλάζοντας
το ύφος του χωριού αλλά και την πολιτιστική του αξία, μετατρέποντας ένα αγροτικό χωριό σε πολιτιστικό σημείο
αναφοράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου