της Μαρίας Αλιμπέρτη
Εάν βρεθείτε στην γείτονα χώρα και στην πλανεύτρα Κωνσταντινούπολη μην παραλείψετε να επισκεφτείτε το Istanbul Museum of Modern Art και την έκθεση «Neighbours - Contemporary narratives from Turkey and beyond». Η έκθεση διοργανώνεται με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από την ίδρυση του μουσείου και το αφιέρωμα, που θα περιλαμβάνει έργα με διαφορετικά εκφραστικά μέσα 35 καλλιτεχνών από 17 γειτονικές χώρες -Βαλκάνια, Καύκασος και Μέση Ανατολή-, θα εστιάσει στους δεσμούς, πολιτιστικούς, ιστορικούς, κοινωνικοπολιτικούς, που συνδέουν αυτούς τους τόπους με την Τουρκία. Μεταξύ των καλλιτεχνών και ο δικός μας Παύλος Νικολόπουλος, δημιουργός, αποφοιτοςμτης ΑΣΚΤ και έχει εκπροσωπήσει την χώρα μας σε Μπιενάλε του εξωτερικού αλλά και στην πρόσφατη της Θεσσαλονίκης, ενώ έχει στο βιογραφικό του 7 ατομικές εκθέσεις.
Συγκεκριμένα, συμμετέχει με το έργο “Παραβλέπω” που αποτελείται από 270 σχέδια θυμίζοντας ένα εικαστικό παζλ. Ακούγοντάς τον με προσήλωση να μιλά παθιασμένος για τα έργα του σε μια φιλοξενία του στο Μουσείο Ηρακλειδών με οικοδέσποινα την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια εκθέσεων Έλλη Παξινού, εξήγησε ότι χρησιμοποίησε την αισθητική ως εργαλείο. Σχεδιάζοντας με επίγνωση, εκμυστηρεύτηκε οτι στόχος του ήταν να παγιδεύσει το βλέμμα του θεατή.
Σε μια συζήτηση για την φιλοσοφική θεώρηση της Τέχνης, ο Παύλος Νικολόπουλος αποδείχθηκε καλός γνώστης του αντικειμένου μας εκμυστηρεύθηκε ότι το περίγραμμα του σχεδιού του “συμπλοκη' σχηματίζεται μέσα από το ψηφιδωτό των έργων και λειτουργεί ως οπτική σαγήνη προσκαλώντας τον επισκέπτη της έκθεσης να παρατηρήσει πέρα από τα απλά επίπεδα τα εκθέματα.
Τα σχέδια του πραγματεύονται την επιθυμία, την κοινωνιή αμηχανία, την αμβρότητα το δώρο και χοτι τυχαία οι φιγούρες του είναι γυμνές για να μην συνδηλώνουν το κοινωνικό τους ρόλο, ενώ απουσιάζει και η τεχνολογία. Ο λόγος είναι η αποποίηση της πολιτικής θεωρίας , ενώ ερεθίμσατα για έμπνευση έχουν σταθεί συνθήματα του δρόμου που καλούν σε αποκωδικοποίηση σ'ενα παιχνίδι αντιληπτικό “τι θα ήθελε να δει για τον κόσμο'
Η σύγχρονη τέχνη είναι πέρα από την προφάνεια, τόνισε μεταξύ άλλων, πέρα από την κυριολεξία...Μεταξύ πολλών αλλων οτι η τέχνη συγκινεί που σημαίνει ότι “συν+κινεί” και ο ίδιος θέλει ως καλλιτέχνης τους θεατές συνενόχους με την έννοια του μοιράσματος μυστικών.
Δείτε μέρος από το έργο του στην ιστοσελίδα της γκαλερί Qbox http://www.qbox.gr/index.php/artists/itemlist/category/22-pavlos-nikolakopoulos.html
Εάν βρεθείτε στην γείτονα χώρα και στην πλανεύτρα Κωνσταντινούπολη μην παραλείψετε να επισκεφτείτε το Istanbul Museum of Modern Art και την έκθεση «Neighbours - Contemporary narratives from Turkey and beyond». Η έκθεση διοργανώνεται με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων από την ίδρυση του μουσείου και το αφιέρωμα, που θα περιλαμβάνει έργα με διαφορετικά εκφραστικά μέσα 35 καλλιτεχνών από 17 γειτονικές χώρες -Βαλκάνια, Καύκασος και Μέση Ανατολή-, θα εστιάσει στους δεσμούς, πολιτιστικούς, ιστορικούς, κοινωνικοπολιτικούς, που συνδέουν αυτούς τους τόπους με την Τουρκία. Μεταξύ των καλλιτεχνών και ο δικός μας Παύλος Νικολόπουλος, δημιουργός, αποφοιτοςμτης ΑΣΚΤ και έχει εκπροσωπήσει την χώρα μας σε Μπιενάλε του εξωτερικού αλλά και στην πρόσφατη της Θεσσαλονίκης, ενώ έχει στο βιογραφικό του 7 ατομικές εκθέσεις.
Συγκεκριμένα, συμμετέχει με το έργο “Παραβλέπω” που αποτελείται από 270 σχέδια θυμίζοντας ένα εικαστικό παζλ. Ακούγοντάς τον με προσήλωση να μιλά παθιασμένος για τα έργα του σε μια φιλοξενία του στο Μουσείο Ηρακλειδών με οικοδέσποινα την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια εκθέσεων Έλλη Παξινού, εξήγησε ότι χρησιμοποίησε την αισθητική ως εργαλείο. Σχεδιάζοντας με επίγνωση, εκμυστηρεύτηκε οτι στόχος του ήταν να παγιδεύσει το βλέμμα του θεατή.
Σε μια συζήτηση για την φιλοσοφική θεώρηση της Τέχνης, ο Παύλος Νικολόπουλος αποδείχθηκε καλός γνώστης του αντικειμένου μας εκμυστηρεύθηκε ότι το περίγραμμα του σχεδιού του “συμπλοκη' σχηματίζεται μέσα από το ψηφιδωτό των έργων και λειτουργεί ως οπτική σαγήνη προσκαλώντας τον επισκέπτη της έκθεσης να παρατηρήσει πέρα από τα απλά επίπεδα τα εκθέματα.
Τα σχέδια του πραγματεύονται την επιθυμία, την κοινωνιή αμηχανία, την αμβρότητα το δώρο και χοτι τυχαία οι φιγούρες του είναι γυμνές για να μην συνδηλώνουν το κοινωνικό τους ρόλο, ενώ απουσιάζει και η τεχνολογία. Ο λόγος είναι η αποποίηση της πολιτικής θεωρίας , ενώ ερεθίμσατα για έμπνευση έχουν σταθεί συνθήματα του δρόμου που καλούν σε αποκωδικοποίηση σ'ενα παιχνίδι αντιληπτικό “τι θα ήθελε να δει για τον κόσμο'
Η σύγχρονη τέχνη είναι πέρα από την προφάνεια, τόνισε μεταξύ άλλων, πέρα από την κυριολεξία...Μεταξύ πολλών αλλων οτι η τέχνη συγκινεί που σημαίνει ότι “συν+κινεί” και ο ίδιος θέλει ως καλλιτέχνης τους θεατές συνενόχους με την έννοια του μοιράσματος μυστικών.
Δείτε μέρος από το έργο του στην ιστοσελίδα της γκαλερί Qbox http://www.qbox.gr/index.php/artists/itemlist/category/22-pavlos-nikolakopoulos.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου