Ένα όραμα, μια οπτασία, η πραγματικότητα... Μήπως αυτό που αντιλαμβανόμαστε δεν είναι αυτό που εντέλει βιώνουμε; Χρειάζεται ενδοσκόπηση στα συμβάντα και τις εμπειρίες μας;
Η έκθεση του εικαστικού-οραματιστή Γιώργου Βασιλείου με τίτλο «ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ»
εγκαινιάζεται τη Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου στον πολυχώρο Διέλευσις.
"Συλλέγοντας το απόσταγμα της ζωής"
O γνωστός εικαστικός-οραματιστής μας προτείνει μια διαφορετική θέαση, όπου ενέργειες δυνάμεις και πολλές άλλες παράμετροι συνηγορούν προς μια ουσιαστικότερη κατανόηση του κόσμου μας, με το παράδοξο να συναντάει το υπερβατικό. Με στοιχεία από το μεταφυσικό, το εξπρεσιονιστικό, το υπερρεαλιστικό και το σουρεαλιστικό λεξιλόγιο, ο δημιουργός αποδέχεται αβίαστα τις επιρροές που δέχτηκε από σημαντικούς εκπροσώπους των καλλιτεχνικών αυτών ρευμάτων. Οι επιδράσεις αυτές τον βοήθησαν να εκφράσει την δική του εικαστική γλώσσα στη ζωγραφική επιφάνεια των πινάκων του, χρησιμοποιώντας το χρώμα και τα σύμβολα, με τρόπο που προκαλούν την όραση.
Εντυπωσιακό χρώμα, εσωτερικός φωτισμός, αισθητισμός και ψήγματα ειρωνείας χαρακτηρίζουν τους πίνακές του. Ο καλλιτέχνης αναφέρει, «Η απελευθέρωση της ενέργειας της φόρμας μπροστά στα μάτια του θεατή είναι το ζητούμενο στο έργο μου. Η ενέργεια είναι το κεντρικό σημείο που περιστρέφεται η επικείμενη έκρηξη,αποφέροντας την απελευθέρωσή της».
"Το μυστικό μονοπάτι του Έρωτα"
Το απολλώνιο φώς κυριαρχεί σε όλα του τα έργα., σ' ένα σύστημα σημείων, «αυτό που βλέπουμε δεν ενοικεί ποτέ σε αυτό που συνηθίζουμε να αναγνωρίζουμε, εφόσον στα έργα του η αλήθεια και η κρυμμένη σημασία πρέπει να αναζητηθούν. Η σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και την αλήθεια είναι ουσιαστική, σύμφωνα με τον Heidegger μέσα στην αλήθεια του έργου τέχνης βρίσκουμε δύο στοιχεία: τη γη και τον κόσμο. Δεν υπάρχει απόλυτος ρεαλισμός στην τέχνη, πρόκειται για την αλήθεια που ταυτίζεται με το ίδιοτο Είναι. Η φιλοσοφία και η τέχνη είναι, στο βάθος, ο τόπος έλευσης της αλήθειας».
Έως 3/10/2014
Η έκθεση του εικαστικού-οραματιστή Γιώργου Βασιλείου με τίτλο «ΜΕΤΑΒΑΣΕΙΣ»
εγκαινιάζεται τη Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου στον πολυχώρο Διέλευσις.
"Συλλέγοντας το απόσταγμα της ζωής"
O γνωστός εικαστικός-οραματιστής μας προτείνει μια διαφορετική θέαση, όπου ενέργειες δυνάμεις και πολλές άλλες παράμετροι συνηγορούν προς μια ουσιαστικότερη κατανόηση του κόσμου μας, με το παράδοξο να συναντάει το υπερβατικό. Με στοιχεία από το μεταφυσικό, το εξπρεσιονιστικό, το υπερρεαλιστικό και το σουρεαλιστικό λεξιλόγιο, ο δημιουργός αποδέχεται αβίαστα τις επιρροές που δέχτηκε από σημαντικούς εκπροσώπους των καλλιτεχνικών αυτών ρευμάτων. Οι επιδράσεις αυτές τον βοήθησαν να εκφράσει την δική του εικαστική γλώσσα στη ζωγραφική επιφάνεια των πινάκων του, χρησιμοποιώντας το χρώμα και τα σύμβολα, με τρόπο που προκαλούν την όραση.
Εντυπωσιακό χρώμα, εσωτερικός φωτισμός, αισθητισμός και ψήγματα ειρωνείας χαρακτηρίζουν τους πίνακές του. Ο καλλιτέχνης αναφέρει, «Η απελευθέρωση της ενέργειας της φόρμας μπροστά στα μάτια του θεατή είναι το ζητούμενο στο έργο μου. Η ενέργεια είναι το κεντρικό σημείο που περιστρέφεται η επικείμενη έκρηξη,αποφέροντας την απελευθέρωσή της».
"Το μυστικό μονοπάτι του Έρωτα"
Το απολλώνιο φώς κυριαρχεί σε όλα του τα έργα., σ' ένα σύστημα σημείων, «αυτό που βλέπουμε δεν ενοικεί ποτέ σε αυτό που συνηθίζουμε να αναγνωρίζουμε, εφόσον στα έργα του η αλήθεια και η κρυμμένη σημασία πρέπει να αναζητηθούν. Η σύνδεση ανάμεσα στην τέχνη και την αλήθεια είναι ουσιαστική, σύμφωνα με τον Heidegger μέσα στην αλήθεια του έργου τέχνης βρίσκουμε δύο στοιχεία: τη γη και τον κόσμο. Δεν υπάρχει απόλυτος ρεαλισμός στην τέχνη, πρόκειται για την αλήθεια που ταυτίζεται με το ίδιοτο Είναι. Η φιλοσοφία και η τέχνη είναι, στο βάθος, ο τόπος έλευσης της αλήθειας».
Έως 3/10/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου