Αφαιρετικές
μορφές που ισορροπούν μεταξύ άσπρου
και μαύρου, τόσο οικείες, γνώριμα
ελληνικές- άλλες μου θυμίζουν λαϊκή ζωγραφική, άλλες σχέδια από την γεωμετρική
εποχή και άλλες τις μορφές του Matisse
– ξεπηδούν από ξύλο και
την πέτρα νιώθω ότι κρύβουν αλήθειες. Αυτές οι μορφές
είναι ταυτόχρονα τόσο μοντέρνες, ίσως
γιατί η Βάσω Κατράκη, η δημιουργός τους
δεν γνώριζε από όρια και κλισέ, έδωσε
πνοή στις μεγάλες φόρμες.
Μα πάνω από όλα οι μορφές είναι εικόνες ανθρώπων τόσο σύγχρονες και επίκαιρες. Η λυγισμένη φιγούρα μου κέντρισε την προσοχή.
Τι να σκέφτεται άραγε;
Την δυστυχία γύρω της;
Την εσωτερική της μοναξιά;
Κανείς όμως δεν ξέρει τι σκέφτεται ο καλλιτέχνης την στιγμή της δημιουργικής θεογονίας του.
Πανανθρώπινα μηνύματα, όμως αναγνωρίζονται παγκοσμίως στα έργα της και φέτος με την συμπλήρωση 100 χρόνων από την γέννησή της, η αίθουσα τέχνης «Έκφραση- Γιάννα Γραμματοπουλου» παρουσιάζει έκθεση με έργα της σπουδαίας Ελληνίδας χαράκτριας έως 15 Μαρτίου 2014.
Μα πάνω από όλα οι μορφές είναι εικόνες ανθρώπων τόσο σύγχρονες και επίκαιρες. Η λυγισμένη φιγούρα μου κέντρισε την προσοχή.
Τι να σκέφτεται άραγε;
Την δυστυχία γύρω της;
Την εσωτερική της μοναξιά;
Κανείς όμως δεν ξέρει τι σκέφτεται ο καλλιτέχνης την στιγμή της δημιουργικής θεογονίας του.
Πανανθρώπινα μηνύματα, όμως αναγνωρίζονται παγκοσμίως στα έργα της και φέτος με την συμπλήρωση 100 χρόνων από την γέννησή της, η αίθουσα τέχνης «Έκφραση- Γιάννα Γραμματοπουλου» παρουσιάζει έκθεση με έργα της σπουδαίας Ελληνίδας χαράκτριας έως 15 Μαρτίου 2014.
για πρώτη φορά, μετά
το 1994 (20 χρόνια μετά) τα
έργα που εκτίθενται
θα είναι προς πώληση προκειμένου να
συγκεντρωθούν χρήματα για την αναστήλωση
του πατρικού σπιτιού της Βάσως Κατράκη
στο Αιτωλικό. Στόχος είναι να πραγματοποιηθεί
και ένα όνειρο της δημιουργού που
ενθάρρυνε τους νέους καλλιτέχνες, το
σπίτι να μεταμορφωθεί σε χώρο υποδοχής
και φιλοξενίας των φοιτητών της χαρακτικής
από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που
θέλουν να μελετήσουν το έργο της και να
έχουν τη δυνατότητα εάν επιθυμούν να
δουλεύουν ελεύθερα στα εργαστήρια
χαρακτικής του Μουσείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου