της Μαρίας Αλιμπέρτη
Σεξ, σεξ, σεξ και ολίγον Μπαχ,
μαθηματικά και κουλτούρα, συνιστούν
την συνταγή επιτυχίας κατά τον Λαρς Φον
Τριέρ. Βλέποντας αυτή την ταινία ομολογώ
ότι αναρωτιόμουν μήπως εμείς είμαστε
τελικά συντηρητικοί; Εμείς ως κοινωνία
έχουμε τόσα ταμπού, από τον Μεσαίωνα
έως σήμερα; Και μετά πάλι σκεφτόμουν
αρκεί μια γαρνιτούρα ή μια σεναριακά
σύνδεση πληροφοριών περί αμαρτίας,
ηδονής να προβληματίζει τόσα έντονα
τον εκάστοτε θεατή για την εντύπωση που
έχουμε για το σεξ; Εάν με ρωτήσετε δεν
ξέρω να σας απαντήσω γιατί καθώς καθόμουν
στην καρέκλα του σινεμά δεν αποφάσιζα
εάν θέλω να συγχαρώ ή να χαστουκίσω τον
σκηνοθέτη. Πάντως εκείνος κατάφερε για
ακόμη μια φορά να προκαλέσει και να
στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω
του.
Η ταινία αρχίζει με ένα κενό
πλάνο και συνεχίζει με αργές κινήσεις
της κάμερας πάνω σε σκεπές και χιονισμένα
δάπεδα. Ακούγονται ήχοι από διάφορα
αντικείμενα, φαίνεται μια γυναίκα
πεσμένη και ξαφνικά μπαίνει η τραχιά μουσική του “Fuhre Mich” των Rammstein....ένας
άνδρας, ο Σέλιγκαν (Στέλαν Σκάρσγκαρντ) περνά τυχαία και
προσφέρει στην κακοποιημένη γυναίκα,
Τζό, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, στέγη. Εκείνη του αφηγείται - εξομολογείται την
ιστορία της, γεμάτη ενοχές αποδεχόμενη
τις “αμαρτίες” της νιότης της ως νυμφομανής. Μάλιστα την ηρωίδα σε νεαρή ηλικία υποδύεται η Στέισι Μάρτιν...θα
αφηγηθεί 8 ιστορίες- κεφάλαια που θα διευκολύνουν
σπονδυλωτά την εξέλιξη του έργου. Δευτερεύοντες ρόλους κρατούν οι Ούμα Θέρμαν, Σάια ΛαΜπέφ και ο Κρίστιαν Σλέιτερ.
Έξυπνα η ηρωίδα ξετυλίγει την
ιστορία από τα παιδικά της χρόνια, την
πρώτη της σεξουαλική επαφή στην εφηβεία
κατά την οποία μάλιστα -άστοχα κατά την
γνώμη μου- ο Δανός σκηνοθέτης,βραβευμένος στο Φεστιβάλ των Κανών για το έργο "Μελαγχολία" επιμένει και
αναγράφει στην κινηματογραφική οθόνη
τις φορές διείσδυσης ...του ερωτικού
συντρόφου. Ο ακροατής Σέλιγκαν επιχειρεί
έναν συσχετισμό με τον ακολουθία Φιμπονάτσι. Στην ταινία επιχειρείται μια σύνδεση της λογοτεχνίας, της μουσικής και της τέχνης καθώς και της θρησκείας Συσχετισμοί θα επιχειρηθούν μεταξύ
σεξουαλικού ψαρέματος αλλά και ψαρέματος
σε ποτάμι όταν η ηρωίδα αφηγείται πως
με την τότε έφηβη κολλητή της έκαναν
διαγωνισμό για το ποια θα καταφέρει να
παρασύρει περισσότερους επιβάτες ενός
τρένου στις τουαλέτες για...Παρουσιάζοντας
εμφανώς ενοχική, αλλά συνειδητοποιημένη
την ηρωίδα ο σκηνοθέτης σαφώς δεν την
καταδικάζει αλλά μάλλον την δικαιολογεί
καθώς οι ήρωες επιμένουν στην παγίδα
του έρωτα ως συναισθήματος που
διαστρευλώνει την πραγματικότητα και
κάνει λόγο για κάτι που υπερεκτιμά η
ανθρώπινη κοινωνία. Με μια κυνική ματιά
παρουσιάζει την σεξουαλική δράση καθώς
η ηρωίδα τυποποιεί τα ανδρικά μόρια που
παρουσιάζονται με ωμό τρόπο στην οθόνη.
Ωστόσο δεν λείπει και το χιούμορ
στην ιστορία με την εισβολή της απατημένης
συζύγου με τα τρία τέκνα φέρνει τα πάνω
κάτω στο διαμέρισμα της ηρωίδας που
παραδέχεται ότι η νυμφομανία προκάλεσε
την αναλγησία της.
Οι ερμηνείες καλές, η που
υποδύεται την ηρωίδα μάλιστα θα πρέπει
να νιώθει ανακουφισμένοι καθώς
διανοίχτηκαν νέοι ορίζοντες για εκείνην
που θα μπορούσαν να της διασφαλίσουν
ένα πιάτο φαί υπηρετώντας σε περίπτωση
ανάγκης τον ερωτικό κινηματογράφο!
Όσο για την συνέχεια της ταινίας
σίγουρα θα παρακινήσει τους θεατές να
δουν και το δεύτερο μέρος καθώς το
απότομο τέλος του πρώτου αφήνει πολλά
ερωτηματικά.
Για να δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατήστε εδώ http://www.youtube.com/watch?v=IqaMPZZhNn8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου