Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019

Γιώργος Κατζουράκης: Επαναπροσεγγίζει το μήνυμα της Γκουέρνικα φέρνοντάς το στο σήμερα!



Κυβιστικά στοιχεία, ανιχνεύσεις της ρωσικής πρωτοπορίας, αναμοχλεύσεις συμβόλων του Πικάσο και μια νέα ματιά πάνω στην Γκουέρνικα που νοηματοδοτήθηκε σύμφωνα με τις ανάγκες έκφρασης του σύγχρονου ανθρώπου.
 Η «Γκουέρνικα 1» του Κυριάκου Κατζουράκη εξακολουθεί να αποτελεί «κραυγή» για την αδικία και την βία. Το δε τρίπτυχό του έγινε δωρεά στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας - Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα και η ανάρτησή του θα παρουσιαστεί επίσημα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της απελευθέρωσης της Λάρισας από τη γερμανική κατοχή του Δήμου Λαρισαίων, το Σάββατο 26 Οκτωβρίου στις 19:30. 

Στο τέλος της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί συζήτηση με τον Κυριάκο Κατζουράκη και την ηθοποιό, Κάτια Γέρου.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Έκθεση του δημιουργού είχε πραγματοποιηθεί αρχές του χρόνου στην αίθουσα Ειρήνης Κατσίγρα της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείου Γ.Ι. Κατσίγρα με τίτλο «Αναφορά στη Γκουέρνικα». Η ίδια έκθεση πραγματοποιήθηκε και στο ΜΙΕΤ (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας). Επιμελητής της έκθεσης ήταν ο ιστορικός της τέχνης Μάνος Στεφανίδης. Στο φουαγιέ του αμφιθεάτρου εκτέθηκε  και το storyboard της ταινίας USSAK το οποίο είναι δημιουργία του Κυριάκου Κατζουράκη.

Το εν λόγω έργο ήταν μέρος μια σειράς έργων –σχολίων της Guernica πάνω στην οποία «πειραματίστηκε» ο καλλιτέχνης τα χρόνια της κρίσης,  παραπέμποντάς στο μυθικό έργο του 1937, σε μια άλλη περίοδο κρίσης -ή καλύτερα φρίκης- και που στοιχειώνει έκτοτε την Ευρωπαϊκή συνείδηση ως απόλυτο ζωγραφικό τοτέμ, να τυραννάει και τη μνήμη και τη φαντασία του ζωγράφου θέλοντας να ξαναϋπάρξει αλλιώς, όπως σχολιάζει ο Μάνος Στεφανίδς στο κείμενο για την έκθεση.

«Παραφράζοντας τον Μπωντλέρ, ο Κατζουράκης μπορεί να θεωρηθεί ζωγράφος της σύγχρονης καθημερινότητας, όχι μόνο στο εικαστικό αλλά και στο κινηματογραφικό του έργο. Πρόκειται για την καθημερινότητα όχι ως αποτέλεσμα αισθητηριακής αλλά βιωμένης εμπειρίας…» σχολίασε ο ομότιμος καθηγητής πολιτικής και ηθικής θεωρίας στο ΕΚΠΑ Γιώργος Μανιάτης σημειώνει στο κείμενό του στον κατάλογο της έκθεσης.
Βιογραφικό σημείωμα
Υπενθυμίζεται ότι ο καλλιτέχης υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας «5 νέοι Έλληνες Ρεαλιστές». XI Biennale de Paris το 1980 και Biennale Sao Paulo το 1979.
Ακόμη επιμελήθηκε σκηνογραφίες στο Θέατρο Τέχνης 1988 – 2006 με σκηνοθέτη τον Γ. Λαζάνημ και εξακολουθεί να δουλεύει συστηματικά πάνω στις σχέσεις της ζωγραφικής με το θέατρο και τον κινηματογράφο. Το 2005 εκλέγχθγηκε τακτικός καθηγητής στη Σχολή Καλών Τεχνών ΑΠΘ – Από το 2012 είναι Ομότιμος Καθηγητής στο ΑΠΘ.

Έχει σκηνοθετήσει  τα εξής έργα :2003 Ο Δρόμος προς τη Δύση, 2005 Γλυκιά Μνήμη, 2008 Μικρές Εξεγέρσεις, 2017
USSAK


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου