Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Ο Σύλλογος Φίλων Κτήματος Τατοΐου για τα 10 κηρυγμένα μνημεία βασιλικά αυτοκίνητα

Ερωτήματα θέτει ο Σύλλογος Φίλων Κτήματος Τατοΐου σε συνέχεια της επίσημης ενημέρωσης από το υπουργείο Πολιτισμού για την μετακίνηση των 10 βασιλικών αυτοκινήτων σε νέους ασφαλείς χώρους, από το πρώην βασιλικό κτήμα Τατοΐου, τα οποία χαρακτηρίστηκαν μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ).

Υπενθυμίζεται ότι τα αυτοκίνητα της τέως βασιλικής οικογένειας φυλάσσονται εντός του κτηρίου του Βουστασίου. Τα οκτώ από αυτά είναι επιβατικά βενζινοκίνητα, ενώ τα άλλα δύο είναι ηλεκτροκίνητα τρίκυκλα που πιθανώς χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά μελών της βασιλικής οικογένειας σε μικρές αποστάσεις εντός των ορίων του κτήματος.

Τα επιβατικά αυτοκίνητα προέρχονται από τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές – Rolls Royce, MG και Fiat – και είναι μοντέλα κατασκευασμένα σε μικρό αριθμό αντιτύπων. Από αυτά, τα αυτοκίνητα Rolls Royce είναι αυτά με τα οποία η βασιλική οικογένεια συνήθιζε να μετακινείται, ιδιαίτερα, σε επίσημες εκδηλώσεις και επετείους.

Ο Σύλλογος Φίλων Κτήματος Τατοΐου θέτει τα εξής ερωτήματα και ευχόμαστε να τύχουν απάντησης για την πλήρη ενημέρωση των πολιτών:

1. Θα θέλαμε να δοθούν στη δημοσιότητα τα βιογραφικά όσων συνέταξαν τις σχετικές μελέτες συντήρησης  και ποια η εμπειρία τους πάνω στην συντήρηση και αποκατάσταση ιστορικών αυτοκινήτων.
2. Γιατί το Υπουργείο Πολιτισμού δεν δέχθηκε την προσφορά του Συλλόγου Φίλων Κτήματος Τατοΐου να είναι μέλος της επιτροπής συντήρησης των αυτοκινήτων ο τεχνικός σύμβουλος του Συλλόγου και τέως επιμελητής του Μουσείο Κλασσικού Αυτοκινήτου Χαραγκιώνη κ. Ανδρέας Βρετός, άνθρωπος με βαθιά γνώση και μεράκι για το κλασσικό αυτοκίνητο; Να υπογραμμιστεί οτι πρότασή μας ήταν η αμισθί παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και σε κάθε περίπτωση η στενή συνεργασία του συμβούλου μας με την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Πολιτισμού που θα επέβλεπε το εν λόγω έργο.
3. Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της Υπουργού Πολιτισμού, λόγω της σπουδαιότητας των κειμηλίων θα ζητούνταν η τεχνογνωσία των αυτοκινητοβιομηχανιών που κατασκεύασαν τα αυτοκίνητα αυτά. Έγιναν οι επαφές, ποιό το αποτέλεσμα των επαφών, ποιός ο ρόλος των εργοστασίων στην αποκατάσταση των οχημάτων;
4. Πόσα χρήματα στοίχισε στο Ελληνικό Δημόσιο η μελέτη συντήρησης και ασφαλούς μετακίνησης των αυτοκινήτων;
5. Θα θέλαμε μια επίσημη ενημέρωση για τα υπόλοιπα 7 τουλάχιστον αυτοκίνητα που σαπίζουν σε εξωτερικούς χώρους του κτήματος και κάποια βρίσκονται καταπλακωμένα στα γκαράζ προκαλώντας τα αρνητικά σχόλια των επισκεπτών του κτήματος. Πότε θα κηρυχθούν Νεώτερα Μνημεία για να προστατευθούν και ποιά τα σχέδια μετακίνησής τους σε ασφαλείς χώρους υπό ιδανικές συνθήκες;
 
6. Είναι γνωστό σε όλους οτι τα αυτοκίνητα που μετακινήθηκαν, κηρύχθηκαν Νεώτερα Μνημεία χάριν στην πρωτοβουλία του Συλλόγου Φίλων Κτήματος Τατοΐου και τα δεκάδες δημοσιεύματα στον τύπο το 2014. Από το 2014 και μέχρι σήμερα γιατί δεν έγινε απολύτως τίποτα για την προστασία τους και την συντήρησή τους; Για την ιστορία παρακάτω
 και η σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου το 2015 για το θέμα αυτό. 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου