Δεν πρόκειται για μια
ψυχρή και άχρωμη μουσειακή αποθήκη.
Στόχος του ανθρώπων του μουσείου είναι ο χώρος να καταστεί λειτουργικός και ο
επισκέπτης να μπορεί να το "χορτάσει" επίσκεψη με την επίσκεψη. Ενδεικτικό είναι πως
η συλλογή του μουσείου είναι μια «προίκα» ή καλύτερα περιουσία που δημιουργήθηκε
μετά από 172 χρόνια ! Γι' αυτό όχι τυχαία της δόθηκε αυτό το σχήμα...
Μάλιστα, μέσω της ιστοσελίδας του μουσείου μπορούμε να παρακολουθήσουμε από κοντά την
κίνηση της συλλογής. Το μουσείο
καταγράφει τη «στρατιωτική επιχείρηση» και τη διαδικασία στα παρασκήνια σε
εικόνες και φιγούρες , παρουσιάζοντας τους διάφορους υπαλλήλους της αποθήκης
που φροντίζουν τη συλλογή κάθε μέρα.
Η αποθήκη είναι μοναδική. Είναι μια νέα τυπολογία του μουσείου, εδώ ισχύουν διαφορετικοί νόμοι και κανονισμοί. Προσδοκία τους είναι να αποτελέσει τη πρώτη δημόσια προσβάσιμη αποθήκη μουσείου στον κόσμο. Οι πόρτες του για το κοινό είναι ανοιχτές. Τα φορτηγά γεμάτα Τέχνη μετέφεραν τα πολύτιμα τεκμήρια.
Το μέγεθος του περιβλήματος της αποθήκης είναι τεράστιο. Όπως είναι κατανοητό, όταν πρόκειται για περισσότερα από 151.000 αντικείμενα, δεν θα μπορούσε ο χώρος να λειτουργήσει σε μικρό επίπεδο. Άλλωστε ολόκληρη η συλλογή μεταφέρθηκε σε διάστημα περίπου τεσσάρων μηνών. Για δώδεκα εβδομάδες, τα φορτηγά μεταφοράς θα οδηγούσνν από όλες τις τρέχουσες εξωτερικές αποθήκες προς και από τη νέα αποθήκη, πέντε ημέρες την εβδομάδα. Συνολικά 216 φορές!
Πώς γνωρίζουν ποιο
αντικείμενο τέχνης πρέπει να τοποθετηθεί που;
Αυτό είχε μελετηθεί προσεκτικά εκ των προτέρων, γιατί διαφορετικά θα ήταν αδύνατο. Πρώτα απ 'όλα, όλα τα αντικείμενα μετρήθηκαν σε 3D, για να διασφαλιστεί ότι χωρούν σε όλα τα νέα ράφια και ράφια. Επιπλέον, όλα τα αντικείμενα φέρουν ετικέτα χρώματος. Υπάρχει ξεχωριστό χρώμα για κάθε είδος έργου τέχνης. Για παράδειγμα, σε όλα τα γυάλινα αντικείμενα δίνεται μια ροζ ετικέτα. Συνολικά, υπάρχουν 14 χρώματα έως 14 είδη αντικειμένων που αντιστοιχούν στα 14 διαμερίσματα της αποθήκης. Όταν φτάνει ένα μεταφορικό μέσο, οι χρωματικοί κωδικοί βοηθούν τους υπαλλήλους της αποθήκης να γνωρίζουν αμέσως ποια αντικείμενα πρέπει να πάνε, ώστε να μπορούν να μεταφερθούν γρήγορα στο διαμέρισμα όπου ανήκουν.
Πως δημιουργήθηκε το μουσείο;
Σημειώνεται ότι το μουσείο πήρε το όνομά του από δύο σημαντικούς συλλέκτες: τον Frans Boijmans και τον Daniël George van Beuningen. Μερικά από αυτά τα αριστουργήματα είναι η «Σειρά Αχιλλέας» του Peter Paul Rubens και «The cornfield, στο βάθος ο Zuiderzee» του Jacob van Ruisdael. Το μουσείο φιλοξενεί έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, μοντέρνας, σύγχρονςη και εφαρμοσμένης τέχνς, προβιομηχανικά και βιομηχανικά σκεύη.
Αξιομνημόνευτες είναι οι συλλογές σχεδίων και εκτυπώσεων, από τη πρώιμη ολλανδική ζωγραφική, από τον ιμπρεσιονισμό και τον σουρεαλισμό είναι από τις καλύτερες στον κόσμο. Από τη δεκαετία του 1960, το μουσείο συλλέγει πίνακες και αντικείμενα από σουρεαλιστές, συμπεριλαμβανομένων των Νταλί, Μαγκρίτ και Ερνέστου... Από τους φανταστικούς κόσμους εικόνων γεμάτους αινιγματικές φιγούρες του Hieronymus Bosch, η σουρεαλιστική προοπτική διατρέχει τη συλλογή σαν κόκκινο νήμα. Και μέχρι σήμερα, καλλιτέχνες και σχεδιαστές μας προσφέρουν την αλλοτριωτική, συγκλονιστική ή υπέροχη θέαση της καθημερινής πραγματικότητας.
Πηγη: https://www.boijmans.nl/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου