Την πολυσχιδή προσωπικότητα και τον πολύπαθο βίο του σημαντικού Έλληνα χαράκτη Δημήτρη Γαλάνη ρίχνει η έκθεση "ΤΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ" Πολιτιστικό Κέντρο ΜΙΕΤ / Μέγαρο Εϋνάρδου .
Λίγο γνωρίζουν ότι ο εν λόγω δημιουργός θεωρείται ανάμεσα στους σημαντικότερους χαράκτες του 20ου αιώνα. Η ιστορία του αρχίζει από το τμήμα γραφικής του Σχολείου Καλών Τεχνών στην Αθήνα και συνέχισε στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1900, με σπουδές στην Ecole des Beaux Arts. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως γελοιογράφος σε εμβληματικά περιοδικά του είδους τόσο στη Γαλλία όσο και στη Γερμανία, ενώ έζησε σχεδόν ολόκληρη τη ζωή του στη γειτονιά των ζωγράφων, στη Μονμάρτη.
Το 1914 κατετάγη στη Λεγεώνα των Ξένων και τη διετία 1916-1918 διετέλεσε διερμηνέας του γαλλικού στρατού στην Κέρκυρα. Στο Παρίσι σχετίστηκε με καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Μπρακ, ο Ματίς, ο Ντερέν, ο Ντυφύ, και συμμετείχε μαζί τους σε ομαδικές εκθέσεις. Την επόμενη δεκαετία αφιερώθηκε σχεδόν αποκλειστικά στη χαρακτική και εικονογράφηση βιβλίων έχοντας στην κατοχή του την πρέσα του Ντεγκά (συλλογή Περδίου).
Συνεργάστηκε με συγγραφείς όπως ο Μαλρώ, ο Νερβάλ, ο Γκαπορύ, ο Ζιντ, ο Μωρουά , ο Βαλερύ για λογαριασμό σπουδαίων τυπογράφων ή εκδοτικών οίκων όπως οι Editions de le Nouvelle Revue Française, Librairie Gallimard, Editions Kra,George Crès, Editions de la Pléiade.
ο 1934, καταξιωμένος πια εικονογράφος, φιλοτέχνησε για τη Γαλλική Δημοκρατία το διάσημο του γραμματόσημο LeCoqGaulois (Ο γαλατικός κόκορας). Μετά το 1945, εκλέχτηκε καθηγητής ξυλογραφίας στην Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού και ισόβιο μέλος της γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1950, ανακηρύσσεται αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Στην Ελλάδα επέστρεψε οριστικά το 1965, για να πεθάνει πλήρης ημερών ένα χρόνο αργότερα.
Το ΜΙΕΤ σε συνεργασία με την Alpha Bank και χάρη στις πλούσιες συλλογές τους εικονογραφημένων βιβλίων, ετοίμασε μία έκδοση αναλυτικού καταλόγου «Δημήτρης Γαλάνης: Τα εικονογραφημένα βιβλία» (πλήρης καταγραφή 152 τίτλων βιβλίων και άλλων εντύπων του διαστήματος 1904-1962) .
Παράλληλα, οι Έλληνες χαράκτες τον θεωρούν «πατέρα και δάσκαλο της
νεοελληνικής χαρακτικής» αφού μέσω του έργου του γνώρισαν τη σύγχρονη ευρωπαϊκή χαρακτική. Fougeret de Montbron, Margot la ravaudeuse, Παρίσι 1934 Οξυγραφία William Shakespeare, Troilus and Cressida, ΝέαΥόρκη 1939 Πλάκα ξυλογραφίας Συλλογή Alpha Bank Georges-Louis Leclerc de Buffon, Histoire Naturelle, Παρίσι 1939 Οξυγραφία Martial de Brives, Les Louanges et les Benedictions, Παρίσι 1943 Αρχικά γράμματα Δίτονες ξυλογραφίες Léon-Paul Fargue, Une saison en astrologie, Παρίσι 1945.
Πολιτιστικό Κέντρο ΜΙΕΤ / Μέγαρο Εϋνάρδου: Αγίου Κωνσταντίνου 20 και Μενάρδου
Έως 12 Ιουλίου.
Λίγο γνωρίζουν ότι ο εν λόγω δημιουργός θεωρείται ανάμεσα στους σημαντικότερους χαράκτες του 20ου αιώνα. Η ιστορία του αρχίζει από το τμήμα γραφικής του Σχολείου Καλών Τεχνών στην Αθήνα και συνέχισε στο Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1900, με σπουδές στην Ecole des Beaux Arts. Εργάστηκε για πολλά χρόνια ως γελοιογράφος σε εμβληματικά περιοδικά του είδους τόσο στη Γαλλία όσο και στη Γερμανία, ενώ έζησε σχεδόν ολόκληρη τη ζωή του στη γειτονιά των ζωγράφων, στη Μονμάρτη.
Το 1914 κατετάγη στη Λεγεώνα των Ξένων και τη διετία 1916-1918 διετέλεσε διερμηνέας του γαλλικού στρατού στην Κέρκυρα. Στο Παρίσι σχετίστηκε με καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο, ο Μπρακ, ο Ματίς, ο Ντερέν, ο Ντυφύ, και συμμετείχε μαζί τους σε ομαδικές εκθέσεις. Την επόμενη δεκαετία αφιερώθηκε σχεδόν αποκλειστικά στη χαρακτική και εικονογράφηση βιβλίων έχοντας στην κατοχή του την πρέσα του Ντεγκά (συλλογή Περδίου).
Συνεργάστηκε με συγγραφείς όπως ο Μαλρώ, ο Νερβάλ, ο Γκαπορύ, ο Ζιντ, ο Μωρουά , ο Βαλερύ για λογαριασμό σπουδαίων τυπογράφων ή εκδοτικών οίκων όπως οι Editions de le Nouvelle Revue Française, Librairie Gallimard, Editions Kra,George Crès, Editions de la Pléiade.
ο 1934, καταξιωμένος πια εικονογράφος, φιλοτέχνησε για τη Γαλλική Δημοκρατία το διάσημο του γραμματόσημο LeCoqGaulois (Ο γαλατικός κόκορας). Μετά το 1945, εκλέχτηκε καθηγητής ξυλογραφίας στην Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού και ισόβιο μέλος της γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Μερικά χρόνια αργότερα, το 1950, ανακηρύσσεται αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Στην Ελλάδα επέστρεψε οριστικά το 1965, για να πεθάνει πλήρης ημερών ένα χρόνο αργότερα.
Το ΜΙΕΤ σε συνεργασία με την Alpha Bank και χάρη στις πλούσιες συλλογές τους εικονογραφημένων βιβλίων, ετοίμασε μία έκδοση αναλυτικού καταλόγου «Δημήτρης Γαλάνης: Τα εικονογραφημένα βιβλία» (πλήρης καταγραφή 152 τίτλων βιβλίων και άλλων εντύπων του διαστήματος 1904-1962) .
Παράλληλα, οι Έλληνες χαράκτες τον θεωρούν «πατέρα και δάσκαλο της
νεοελληνικής χαρακτικής» αφού μέσω του έργου του γνώρισαν τη σύγχρονη ευρωπαϊκή χαρακτική. Fougeret de Montbron, Margot la ravaudeuse, Παρίσι 1934 Οξυγραφία William Shakespeare, Troilus and Cressida, ΝέαΥόρκη 1939 Πλάκα ξυλογραφίας Συλλογή Alpha Bank Georges-Louis Leclerc de Buffon, Histoire Naturelle, Παρίσι 1939 Οξυγραφία Martial de Brives, Les Louanges et les Benedictions, Παρίσι 1943 Αρχικά γράμματα Δίτονες ξυλογραφίες Léon-Paul Fargue, Une saison en astrologie, Παρίσι 1945.
Πολιτιστικό Κέντρο ΜΙΕΤ / Μέγαρο Εϋνάρδου: Αγίου Κωνσταντίνου 20 και Μενάρδου
Έως 12 Ιουλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου