Υψίφωνος με
μοναδικά φωνητικά και υποκριτικά ταλέντα, απόλυτη ντίβα, είδωλο της μουσικής, της
χάρης και της ελληνικότητας! Η Μαρία Κάλλας εξακολουθεί να αποτελεί δεκαετίες μετά τον θα νατό της σημείο αναφοράς, αφού έφερε νέο αέρα στην Όπερα, ενώ οι νεαρές τραγουδίστριες
πασχίζουν να της μοιάσουν!
«Maria Callas Αιώνια Πηγή
Έμπνευσης», είναι ο τίτλος της έκθεσης την οποία διοργανώνει ο Ελληνικός
Σύλλογος Μαρία Κάλλας στο Ίδρυμα Ευγενίδου. Διεθνούς φήμης Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες εκθέτουν έργα εμπνευσμένα από την προσωπικότητας
της Κάλλας, που είναι αφιερωμένα στην μνήμη της ως σύμβολο και το πάθος της για
δημιουργία.
Σήμερα, Τετάρτη 12 Σεπτέμβριου, στις 8 μ.μ., θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Maria by Callas» του Tom Volf στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου, με δωρεάν είσοδο. Η έκθεση
θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 23 Σεπτέμβριου, στις 8 μ.μ., οπότε και θα πραγματοποιηθεί
πλειστηριασμός μέρους των έργων της έκθεσης, με σκοπό την
οικονομική ενίσχυση του Χώρου Πολιτισμού «Μαρία Κάλλας».
Η ισχυρή αυτή προσωπικότητα συνεχίζει να
προσφέρει τροφή για σκέψη, καθώς θα «ανέβει» τον προσεχή Νοέμβριο στο «Μικρό Χορν», το θεατρικό έργο «Master Class» του Terrence Mc Nally, κατά
το οποίο θα την ενσαρκώνει η Μαρία Ναυπλιώτου σε σκηνοθεσία του Οδυσσέα
Παπασπηλιόπουλου. Πρόκειται για το έργο που βασίζεται σεμινάριο που παρέδωσε η
Μαρία Κάλλας στη Μουσική Σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης, στις αρχές της
δεκαετίας του '70. Το εν λόγω έργο έχει δει το αθηναϊκό κοινό πριν δυο δεκαετίες
σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κακογιάννη.
Πόσο καλά την γνωρίζουμε; Ποια ήταν τα πρώτα της βήματα;
Η Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία
Καλογεροπούλου, ήταν παιδί Ελλήνων μεταναστών με καταγωγή από τη Μεσσήνία και την Στυλίδα Φθιώτιδος. Εκείνη γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1923 στη Νέα Υόρκη. Η έφεσή της στη μουσική εκδηλώθηκε από τα πρώτα της σκιρτήματα στο πεντάγραμμο,
τα μαθήματα πιάνου-σολφέζ καθώς σε ηλικία μόλις 11 ετών κέρδισε το πρώτο
βραβείο σε διαγωνισμό παιδικών φωνών.
Η τύχη, δηλαδή
το διαζύγιο των γονιών της, την έφερε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το 1937 επέστρεψε
με τη μητέρα της και τη μεγάλη αδελφή της στην Αθήνα. Κατά το νέο της ξεκίνημα
εγγράφηκε στο Εθνικό Ωδείο και στη συνέχεια Ωδείο Αθηνών. Το 1940 προσλήφθηκε
στη Λυρική Σκηνή του τότε Βασιλικού Θεάτρου και το 1941 πρωτοεμφανίστηκε ως
«Βεατρίκη» στην οπερέτα Βοκκάκιος του Σουπέ. Με την μοναδική της ερμηνία σε πρωταγωνιστικούς
ρόλους, όπως στην Τόσκα έδωσε τα πρώτα δείγματα
του ταλέντου της.
Ο δρόμος της όμως την οδηγούσε πέρα από τα ελληνικά
σύνορα και τον Σεπτέμβριο του 1945 επέστρεψε στη γενέτειρά της. Εκεί άλλαξε το επίθετό της σε Κάλλας. Και αφού έμεινε άνεργη έως το 1947, τελικά έκανε το μεγάλο βήμα ως «Τζιοκόντα» στην ομώνυμη
όπερα του Αμίλκαρε Πονκιέλι στην Αρένα της Βερόνας. Η Βερόνα έμελε να την
σημαδέψει καθώς γνώρισε τον αρκετά μεγαλύτερό της βιομήχανο Τζιανμπατίστα
Μενεγκίνι, τον οποίο και παντρεύτηκε το 1949, ,σως για να αναπληρώσει το κενό
του πατέρα της.
Στην συνέχεια η
καριέρα της απογειώθηκε με εμφανίσεις στη
«Σκάλα» του Μιλάνου και στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης (ΜΕΤ) 1956,
ανεβάζοντας το κασέ των καλλιτεχνών για
καλλιτέχνη. Βέβαια, δεν ξεχάσε ποτέ την Ελλάδα: το1957 εμφανίστηκε στο
Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ενώ ένα
χρόνο μετά συνεργάστηκε με τον Αλέξη Μινωτή και τον Γιάννη Τσαρούχη στη Μήδεια του Κερουμπίνι στη Όπερα του Ντάλας, η οποία «ανέβηκε» μτο
1959 στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, κατά την οποία γνωρίστηκε και με τον
Αριστοτέλη Ωνάση.
Πηγή ιστορικών στοιχέιων : sansimera.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου