Πίσω από την μάσκα της βαρβαρότητας κρύβονται πτυχές ευαισθησίας επισήμανε για την νεοελληνική πραγματικότητα η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Μαρία Ευθυμίου μιλώντας σε εκδήλωση της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για το πρόγραμμα Ακαδημίας Πλάτωνος. Η καθηγήτρια επεσήμανε την ανάγκη αφύπνισης εξηγώντας γιατί με ιεραποστολικό τρόπο αποφάσισε να διδάσκει αμισθί παγκόσμια ιστορία, ενώ από την πλευρά της Στέγης αναλύθηκε η ανταπόκριση του κόσμου στο πλαίσιο του προγράμματος.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Τεχνών στο Πάρκο Ελευθερίας με θέμα: «Τέχνες και Πολιτισμός στην πόλη: ένα διαρκές εργαστήρι Βιωματικής Μάθησης» υλοποιήθηκε ένας απολογισμός δράσεων φορέων και ανθρώπων. Η αντιδήμαρχος του δήμου Αθηναίων και Πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Νεολαίας και Άθλησης του δήμου Αθηναίων, Νέλλη Παπαχελά επικρότησε την εξωστρέφεια της Στέγης καιτην στροφή στον δημόσιο χώρο, ενώ ανέφερε το ανάλογο παράδειγμα που επιχειρεί ο δήμος με τα μουσικά σύνολα.
Την έμφαση στην βιωματική μάθηση που αποπειράθηκε το πρόγραμμα "Η ελληνική σκέψη
σε διάλογο" επισήμανε ο εκτελεστικός διευθυντής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, Χρήστος Καρράς αλλά και την σύνδεση του ελληνικού πολιτισμού με το σήμερα με την διοργάνωση διαλέξεων υπό το τίτλο "Λέξεις και Σκέψεις" κατά τις οποίες επιχειρήθηκαν δημόσιες συζητήσεις για 12 έννοιες- δράσεις ανά κύκλους όπως η πόλη, ο αθλητισμός κ.α..Μάλιστα στάθηκε μεταξύ άλλων στους Εικαστικούς Διαλόγους που εκτέθηκαν στο Πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος και ο ΚΠ.Καβάφης στον Εθνικό Κήπο.
Η Στεγή αγκάλιασε δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος όπως το "θερινό σχολείο" κατά το οποίο φιλοξενήθηκαν και φέτος50 μαθητές από κάθε γωνιά του κόσμου και ενημερώθηκαν τόσο για το αρχαίο όσο και για τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό ώστε να καταστούν πολιτιστικοί μας σύμμαχοι, σύμφωνα με την διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση , Έφη Τσιότσου.
Το βήμα δόθηκε σε νέους δημιουργούς που πραγματεύονται καυτά θέματα για την κοινωνία με παραγωγές στους δρόμους της πόλης όπως το "Noman’sland" του DriesVerhoeven , μια παράσταση-πολιτική πράξη που καλούσε τους Αθηναίους να κινηθούν στην Αθήνα με ξεναγούς μετανάστες και το "Soundscapes Landscapes", μια παράλληλη διαδρομή στην πόλη μέσω smart phone ή tablet, όπως εξήγησε η εκτελεστική υποδιευθύντρια της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτη Παναγιωτάκου.
Ενδιαφέροντα ήταν και τα βιώματα που μοιράστηκαν με το κοινό η φιλόλογος Αθανασία Πασχάκη και η μαθήτρια της στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών που έλαβαν μέρος στις "Παράλληλες δράσεις: Οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν από τους μαθητές τους", ενώ τον λόγο πήραν και άλλη συνεργάτες της Στέγης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κ.Ευθυμίου εξήγησε το προσωπικό της εγχείρημα στο πλαίσιο μιας αγωνίας καθώς καταρρέει η κοινωνία, η παιδεία και τα ήθη μας αμβλύνονται. Ως πολίτης θέλησε να βάλει ένα λιθάρι μέσα από την διδασκαλία σε συλλόγους και δήμους μέσα από 18 τρίωρες διαλέξεις οι οποίες βρήκαν ανταπόκριση στον κόσμο. Σε μια κοινωνία που πρέπει να αλλάξει τον εαυτό της δεν είναι εύκολο να κοιτάς κατάματα την αλήθεια, αλλά η ιστορία στέκεται ο απόλυτος κώδικας για να συζητήσεις τα δικά σου τραύματα, τόνισε η κ.Ευθυμίου.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δημοσιότητας της δράσης: «Η ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα βιωματικής μάθησης» που υλοποιείται στο πλαίσιο της πράξης «ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ: Η Πολιτεία και ο Πολίτης» από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση – ΑΜΚΕ σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση και σε σύμπραξη με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης. Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου