Σε
έναν δυτικό κόσμο που κλυδωνίζεται λόγω του ελλείμματος αξιών , φωνές σαν αυτή του φιλοσόφου Charles Taylor (Τσαρλς Τέιλορ), Ομότιμου Καθηγητή του Πανεπιστημίου McGill (Μόντρεαλ, Καναδάς) που μιλά για
ανάγκη επιστροφής της Δύσης στην πνευματικότητα της Χριστιανοσύνης, μοιάζουν με φάρο σε μια εναγώνια πορεία. Την αναγκαιότητα αναζήτησης μιας πυξίδας επεσήμανε ο κ.Τέιλορ κατά την διάλεξη «Ο Χριστιανισμός στην κοσμική εποχή της
Δύσης», που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό
Ίδρυμα Ερευνών, στο αμφιθέατρο Λεωνίδας Ζέρβας.
Ο
διεθνούς φήμης «φιλόσοφος του
Χριστιανισμού» όπως τον αποκάλεσε ο Δρ. Ευθύμης Νικολαίδης , διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, τόνισε πως
τον ενδιαφέρει η Ορθοδοξία ως ανανεωτική ματιά στον δυτικό κόσμο, καθώς μπορεί να προσδώσει μια άλλη οπτική στη μετανεωτερική
κοινωνία.
Το επίκαιρο θέμα δεν αφορά μόνο την Εκκλησία
αλλά και δεν πρέπει να συζητείται σε περιβάλλον απομονωτισμού και άμυνας, επεσήμανε ο Δρ.Παντελής Καλαϊτζίδης διευ-θυντής της Ακαδημίας Θεολογικών
Σπουδών Βόλου.
Υπενθυμίζεται ότι η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε από την Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών Βόλουκαι το Πρόγραμμα «Επιστήμες και Ορθοδοξία ανά τον κόσμο» (SOW) του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών.

Σχετικά με το ερώτημα, εάν το «χλιαρό» αίσθημα πίστης και η παραμέληση της
λατρευτικής ζωής εκ μέρους των χριστιανών σημαίνει και το τέλος της
Χριστιανοσύνης, ο φιλόσοφος εξήγησε ότι
η νεολαία ως είναι φυσικό αναζητά πνευματικούς τρόπους και ακριβέστερα μια πνευματική
μεταμόρφωση, ενώ οι μεγαλύτερες
γενεές επιθυμούν την επιστροφή σε προηγούμενες καταστάσεις, καθώς θεωρούν ότι το παρελθόν ήταν πιο σταθερό,
φοβούμενες ότι οι ηθικές αξίες που βιώνουμε αποτελούν απειλή. Με τον τρόπο
αυτό οδηγούμαστε σε μια «σχάση», σε
έναν διχασμό ανάμεσα στη νεολαία και την
γερουσία, ενώ ο ίδιος επεσήμανε ότι η παραπληροματικότητα θα καταλάγιαζε
τις κοινωνικές εντάσεις.

Στον διάλογο που ο Καναδός καθηγητής
του πανεπιστημίου του Μόντρεαλ είχε με το κοινό, αναπτύχθηκαν πολλά
ενδιαφέροντα ζητήματα όπως η αδυναμία
διαχωρισμού της ορθόδοξης χριστιανικής ταυτότητας από την εθνικο-φυλετική
όπως υπογράμμισαν στα λεγόμενά τους αρκετοί από τους ακροατές που έθεσαν καίρια
ερωτήματα. Ο κ.Τέιλορ υπενθύμισε ότι οι κατά τόπους εθνικισμοί «μπερδεύονται» με
την θρησκεία, αναφέροντας ως χαρακτηριστικά παραδείγματα τις ρωμαιοκαθολικές
χώρες Πολωνία και Ουγγαρία. Ωστόσο, η θρησκευτική ταυτότητα μπορεί να
λειτουργήσει ανανεωτικά, όπως για παράδειγμα η Ορθόδοξη Χριστιανοσύνη στην μετά από την Οκτωβριανή Επανάσταση
Ρωσία, αφού πολλοί φυγάδες μετά από την επικράτηση του κομμουνισμού στην
αχανή χώρα, επηρέασαν με την ορθόδοξη πνευματικότητα τους ανθρώπους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου