Σε διαδικτυακή
πλοήγηση μας καλεί το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης χάρη στη
νέα του ιστοσελίδα.
Ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει το συνεχώς
εμπλουτιζόμενο υλικό του ΕΜΣΤ, τις εξελίξεις και τις
δράσεις καθώς και να ενημερωθεί για την ιστορία του. Ο σχεδιασμός ευνοεί την
εύκολη πρόσβαση στο περιεχόμενο από κάθε συσκευή.
Στην ιστοσελίδα www.emst.gr/emst-timeline διατίθενται ντοκουμέντα από την πορεία των 20 χρόνων του ΕΜΣΤ, καθώς τις εκθέσεις, τις δράσεις, τα εκπαιδευτικά προγράμματα και τις συνεργασίες του, αποτυπώνεται σε αυτό το Ψηφιακό Χρονολόγιο, βάση του οποίου αποτέλεσε η έκθεση ΕΜΣΤ Ανοιχτό.
Μπορεί τα μουσεία ακόμη
να είναι κλειστά λόγω πανδημίας, αλλά τα περισσότερα έχουν φροντίζει να
«θαμποφεύγει» η φλόγα της Τέχνης και να δείχνει το μονοπάτι της ψυχικής
ανάτασης για τους φιλότεχνους με διαδικτυακές εκθέσεις. Μια τέτοια περίπτωση
είναι η περιοδική έκθεση UBUNTU που φιλοξενεί το ΕΜΣΤ εδώ και μήνες, η οποία... ακονίζει την σκέψη για κοινωνικά και πάντα επίκαιρα ζητήματα.
Μέσα από τη σελίδα του ο επισκέπτης μπορεί να «γλιστρήσει» στις αίθουσες της έκθεσης UBUNTU https://harrydavidartcollection.org/ubuntu-virtual-exhibition-tour/ και να ερμηνεύσει με τον δικό του τρόπο τον νοτιοαφρικανικό όρο που σημαίνει στην γλώσσα μας «ανθρωπιά» ή «ανθρωπότητα» και να απολαύσει τα έργα από την συλλογή του Χάρη Δαυίδ.
Τα έργα της συλλογής απηχούν την πολιτική, ιστορική και πολιτισμική πολυφωνία, η οποία χαρακτηρίζει την μετα-αποικιοκρατική Αφρική, όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό κείμενο της έκθεσης. Με την οπτική της συλλογικότητας έκθεση αναμοχλεύει τα θέματα των φυλετικών και άλλων διακρίσεων.
Οι καλλιτέχνες της Αφρικανικής Ηπείρου και της Αφρικανικής Διασποράς προσπαθούν να μεσολαβήσουν στην κατανόηση θεμάτων όπως είναι η δουλεία , ο πόλεμος, η πείνα, η μετανάστευση κ.ά. Στις πέντε αίθουσες τις οποίες έχουν φροντίσει πέντε επιμελητές, ξεχωριστά ο καθένας την καθεμία που ξεχωρίζει η σύγχρονη εκδοχή της Νίκης της Σαμοθράκης, το κολλάζ με κυρίαρχο στοιχείο τις μάσκες και ο κατεστραμμένος θρόνος του Rashid Johnson, το γλυπτό που θυμίζει λόγω ανάρτησης σκίαχτρο του Kader Attia , το τοτεμ από ύφασμα «Bale Variant No 0023) του Shhinique Smith, οι εντυπωσιακές μάσκες του Romuald Hazoume κ.ά;.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες Ifeoma Anyaeji, Lyle Ashton Harris, Κader Attia, Sanford Biggers, Virginia Chihota, Godfried Donkor, Ibrahim El-Salahi, Andrew Esiebo, Mary Evans, Ellen Gallagher, Theaster Gates, Lauren Halsey, Romuald Hazoumè, Lubaina Himid, Kudzanai-Violet Hwami, Taiye Idahor, Rashid Johnson, Moshekwa Langa, Kemang Wa Lehulere, Senzeni Marasela, Mohau Modisakeng, Meleko Mokgosi, Zanele Muholi, Wangechi Mutu, Kori Newkirk,Toyin Ojih Odutola, Chris Ofili, Pamela Phatsimo Sunstrum,Tschabalala Self, Yinka Shonibare, Shinique Smith, Hank Willis Thomas, Kara Walker, Lynette Yiadom-Boakye
Επιμέλεια: Osei Bonsu, Rashid Johnson, Elvira Dyangani Ose, Emily Tsingo, Burkhard Varnholt
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Stephania Kallos, Abby Turin (αρχιτεκτονικό γραφείο Kallos Turin)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου