Σάββατο 17 Απριλίου 2021

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία των μνημείων της Θεσσαλονίκης


Στην ανάδειξη των μνημείων της συμπρωτεύουσας στοχεύει η κίνηση του Οργανισμού Τουρισμού της Θεσσαλονίκης μέσα από μια εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο ο επισκέπτης να βιώνει την ιστορία των μνημείων της συμπρωτεύουσας.

Με ένα σύγχρονο και πρωτοποριακό τρόπο οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης θα μπορούν περιδιαβαίνοντας την πόλη και «στοχεύοντας» με την οθόνη του κινητού να αντλήσουν πληροφορίες και να θαυμάσουν εικόνες παλιότερες του μνημείου, ερχόμενοι σε επαφή με την ιστορία του τόπου. Τα καλά νέα έρχονται σήμερα Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων να μας αναθαρρύνουν για την καλή χρήση της τεχνολογίας υπέρ της διάσωσης και ανάδειξης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

 Χάρη στις τεχνολογίες της Επαυξημένης Πραγματικότητας και της Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς ο χρήστης, θα είναι δυνατό ο χρήστης της εφαρμογής να μάθει για  παράδειγμα ότι ο Λευκός Πύργος που χτίστηκε από τους Οθωμανούς το 1430 στη θέση παλαιότερου Βυζαντινού Πύργου είχε διάφορες ονομασίες όπως Πύργος του Λέοντος, Πύργος της Καλαμαριάς, Πύργος των Γενιτσάρων και Πύργος του Αίματος γιατί εκεί φυλακίζονταν καταδικασθέντες.  Χαρακτηριστικό είναι ότι ο ιστορικός Μιχαήλ Χατζή Ιωάννου το 1888, τον αποκαλεί Βαστίλη της Θεσσαλονίκης, καθώς μόλις το 1883, με διαταγή του σουλτάνου Αβδούλ Χαμίτ Β’, ο Πύργος ασπρίζεται και του δίνεται η ονομασία Λευκός (Μπεγιάζ Κουλέ).

 



Με την εφαρμογή αυτή ακόμη κατά την περιπλάνηση στην πόλη ο επισκέπτης   η Ροτόντα, τεκμήριο της ρωμαϊκής εποχής της πόλης και τμήμα του ανακτορικού συγκροτήματος του αυτοκράτορα Γαλέριου  να δει τα ψηφιδωτά στα τοξωτά ανοίγματα της και στον μεγάλο θόλο του μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Η εφαρμογή παρουσιάστηκε σε ειδική διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, στη διοίκηση του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης με επικεφαλής την πρόεδρο, αντιπεριφερειάρχη Βούλα Πατουλίδου.

Ερευνητική  ομάδα του ΔΙΠΑΕ αξιοποίησε τεχνολογίες της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality) και της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI)Επιδίωξη είναι ο επισκέπτης να μπορεί με οπτικοακουστικά  να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για το συγκεκριμένο μνημείο και σε σημεία σταθμούς στον χρόνο, σύμφωνα με την πρόεδρο του Οργανισμού Τουρισμού.

Εκτιμάται ότι η τεχνολογία  θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη του τουρισμού προσφέροντας μια διασκεδαστική εμπειρία του επισκέπτη και στην ανάδειξη των μνημείων της Πόλης.

Μέσω αυτής της εφαρμογής, τουρίστες μπορούν να εξερευνήσουν τα αξιοθέατα της πόλης, χωρίς περιορισμούς, απλά και μόνο με την χρήση της εφαρμογής.

Άξιο αναφοράς είναι ότι εδώ και σχεδόν μια τριετία ο Οργανισμός Τουρισμού υιοθέτησε δύο εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας για Android και iOS, ακόμη και οι υποψήφιοι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν την πόλη στα τάμπλετ ή στο smartphone μέσω του PlayStore ή του AppStore πληκτρολογώντας Thessaloniki VR και Thessaloniki Unesco VR.



 Mε μάσκα Virtual Reality (ή και χωρίς αυτήν) ο χρήστης μπορεί να περιηγηθεί τρισδιάστατα στα σημαντικότερα αξιοθέατα της πόλης όπως είναι η Καμάρα, τα Ανάκτορα του Γαλερίου (πλατεία Ναυαρίνου), το Αλατζά Ιμαρέτ, η πλατεία Αριστοτέλους, τα Λαδάδικα, η παραλία, το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και άλλα.

Με την εφαρμογή Thessaloniki Unesco VR, μπορεί να περιηγηθεί στα 15 μνημεία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς που διαθέτει η Θεσσαλονίκη και είναι κυρίως τα παλαιοχριστιανικά και μεταβυζαντινά μνημεία.

 

Πηγή: https://www.makthes.gr/

 http://www.lpth.gr/istoria-w-74399.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου