Μια λιμνοθάλασσα γεμάτη φως, γόνδολες που γλιστρούν σαν σκιές πάνω στο νερό, και ένας ουρανός που μοιάζει να ανασαίνει μαζί με την πόλη. Η Βενετία του Canaletto δεν είναι απλώς μια τοπιογραφία — είναι μια τελετουργία μνήμης, μια εικαστική συμφωνία που αιχμαλωτίζει την ψυχή της πόλης. Και τώρα, σχεδόν τρεις αιώνες μετά τη δημιουργία της, αυτή η Βενετία ταξίδεψε ξανά — αυτή τη φορά όχι με γαλέρα, αλλά με σφυρί δημοπρασίας.
Ένα αριστούργημα που έγραψε ιστορία
Ο πίνακας του Canaletto Venice, the Return of the Bucintoro on Ascension Day (1731–1732), που κάποτε κοσμούσε τα γραφεία του Ρόμπερτ Γουόλπολ, πρώτου πρωθυπουργού του Ηνωμένου Βασιλείου, πωλήθηκε για 31,9 εκατομμύρια λίρες (43,9 εκατ. δολάρια) στον οίκο Christie’s στο Λονδίνο, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Ιταλού ζωγράφου. Το έργο ξεπέρασε κατά πολύ την αρχική εκτίμηση των 20 εκατ. λιρών και έγινε η δεύτερη υψηλότερη τιμή που έχει επιτευχθεί ποτέ για Old Master στον συγκεκριμένο οίκο, μετά τον πίνακα του Ρούμπενς Lot and His Daughters το 2016.
Με διαστάσεις 86 x 137 εκ., είναι η μεγαλύτερη σύνθεση του Canaletto που έχει εμφανιστεί στην αγορά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ο οίκος Christie’s χαρακτήρισε το έργο ως «σε εξαιρετική κατάσταση διατήρησης» και δημιούργημα της «καλλιτεχνικής του ακμής». Η επικεφαλής της δημοπρασίας, Maja Markovic, δήλωσε πως το αποτέλεσμα «μαρτυρά την εξαιρετική ποιότητα και διαχρονική απήχηση του έργου».
Από τη Downing Street στη δημοπρασία
Το έργο αποκτήθηκε το 1730 από τον Edward Walpole, στο πλαίσιο του Grand Tour που πραγματοποίησε για λογαριασμό του πατέρα του. Μαζί με το ζευγάρι του Grand Canal from Palazzo Balbi to the Rialto, κοσμούσε το σαλόνι της Downing Street 10 κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργίας του Walpole, προτού μεταφερθεί στο Houghton Hall το 1742.
Ο Canaletto, τότε στα 30 έτη του, είχε ήδη αναπτύξει μια μοναδική τεχνική απεικόνισης της Βενετίας, συνδυάζοντας αρχιτεκτονική ακρίβεια με ατμοσφαιρική ευαισθησία. Η σκηνή της Αναλήψεως, με τον Δόγη να ρίχνει ένα δαχτυλίδι στη θάλασσα ως σύμβολο της ένωσης της πόλης με το νερό, αποτυπώνεται με τελετουργική μεγαλοπρέπεια. Μια παράδοση που συνεχίστηκε μέχρι την πτώση της Βενετικής Δημοκρατίας το 1797.
πηγή: https://news.artnet.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου