Πάθος, ένταση,
φλόγα για το δίκαιο….Η ταινία Marshall
του 2017, σε σκηνοθεσίαReginald
Hudlin, αφηγείται μια πραγματική ιστορία από την άνοδο του Θέργουντ Μάρσαλ
σε έναν από τους σημαντικότερους
αγωνιστές των ανθρώπινων δικαιωμάτων της αμερικανικής Δικαιοσύνης. Σε μια εποχή που οι διακρίσεις και ο ρατσισμός σε
βάρος των έγχρωμων στην Αμερικανική Ήπειρο δεσπόζουν, η ταινία επικεντρώνεται στην υπόθεση του Joseph Spell, ενός Αφροαμερικανού που
κατηγορείται για βιασμό και απόπειρα δολοφονίας το 1940, όταν ο Μάρσαλ, ως
δικηγόρος της NAACP, αναλαμβάνει την υπεράσπισή του παρά τις φυλετικές
προκαταλήψεις και την εχθρική δικαστική εξουσία.
Ο Marshall στέλνεται στο Κονέκτικατ για να
υπερασπιστεί έναν άνθρωπο που κατηγορείται
άδικα από την εργοδότριά του, την Eleanor Strubing. Ο δικαστής τον αποκλείει από
τις προφορικές διαδικασίες της ακροαματικής διαδικασίας, αναγκάζοντας τον Sam Friedman, έναν λευκό δικηγόρο με
εμπειρία κυρίως σε άλλους τύπους υποθέσεων, να αναλάβει επισήμως την ηγεσία
της υπεράσπισης. Μέσα από τη συνεργασία τους, ο Marshall καθοδηγεί τον Friedman — και τους θεατές
— στην αποκάλυψη της αδικίας και της
διάκρισης που υπονομεύουν το δίκαιο. Η ταινία δεν μένει μόνο στα νομικά
επιχειρήματα αλλά δείχνει και τις προσωπικές στιγμές των ηρώων: τους φόβους,
τις οικογενειακές πιέσεις, και τη σκιά του ρατσισμού που διαπερνά την
καθημερινότητα της εποχής.
Ερμηνεία,
σκηνοθεσία και ιστορική ακρίβεια
Η ερμηνεία του Chadwick Boseman ως Θέργουντ Μάρσαλ έχει λάβει επαίνους για τον τρόπο με τον οποίο αποδίδει τον συνδυασμό αποφασιστικότητας και ανθρώπινης ευαισθησίας. Πράγματι, είναι εντυπωσιακή η ερμηνεία του με πειστικότητα να διεκδικήσει μια δίκαιη δίκη για έναν άνθρωπο που θεωρείται υποδεέστερος από τη κοινωνία, όλο ψυχή και ένταση, ακόμη και η εκφορά του λόγου του με ρυθμό σε πείθει για τα πιστεύω του.
Η χημεία του με τον Josh Gad (ως Friedman) θεωρείται από τις βασικές δυνάμεις
της ταινίας, καθώς ο δεύτερος υποδύεται πολύ καλά ένα μετριοπαθή χαρακτήρα, πιο
ιδιοτελή σε αντίθεση με τον ιδεολόγο ήρωα. Συνεπώς δημιουργείται αρχικά τουλάχιστον ένα
δίπολο του αριβίστα καριερίστα-
δικηγόρου και του μαχητή για τη δικαιοσύνη. Η σκηνοθεσία του Hudlin διατηρεί
ισορροπία: Δεν κάνει την ταινία ένα παθητικό ιστορικό έπος, αλλά μια ζωηρή δικαστική υπόθεση, με ένταση και
στιγμές συναισθηματικής φόρτισης.
Ωστόσο, πολλοί
θεατές και κριτικοί επισημαίνουν ότι η προσέγγιση της ταινίας δεν
εκμεταλλεύεται πλήρως το βάθος της ιστορίας του Μάρσαλ, περιορίζεται σε μία μόνο υπόθεση της καριέρας του και δεν
εξετάζει διεξοδικά τα μεταγενέστερα επιτεύγματά του, όπως ήταν η συμμετοχή του στην υπόθεση Brown vs.
Board of Education. Η απόδοση του χαρακτήρα του Joseph Spell από τον Sterling K. Brown δέχεται διφορούμενες
κριτικές, με αρκετούς να θεωρούν ότι ο χαρακτήρας του παρουσιάζεται μάλλον ως
«σύμβολο» παρά ως πλήρως ανεπτυγμένη προσωπικότητα.
Η ταινία
ξεχωρίζει για την ερμηνεία του Chadwick
Boseman, ο οποίος αποδίδει τον Marshall ως έναν άνθρωπο τόσο αποφασισμένο
όσο και ευαίσθητο. Η σκηνοθεσία του Reginald Hudlin αν και δεν αποδίδει το
μέγεθος της προσωπικότητας αυτού του αγωνιστή σε όλο το εύρος της δράσης του, επιτυγχάνει
να διατηρήσει την αυθεντικότητα της
εποχής — από τα ενδυματολογικά στοιχεία μέχρι το σκηνικό — ενώ δεν χάνει τη
δραματική ένταση στις σκηνές της δικαστικής αίθουσας και της σύγκρουσης. Η
υπόθεση αναδεικνύει τη δυσκολία της
δικαιοσύνης υπό το βάρος των προκαταλήψεων, αλλά και τη δύναμη της
συνεργασίας, της στρατηγικής και της επιμονής. Είναι μια ταινία που εμπνέει,
προβληματίζει και υπενθυμίζει πόσο σημαντικό είναι να υπερασπίζεσαι την αλήθεια
ακόμη και όταν οι πιθανότητες είναι ενάντιά σου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου