Η «Σπασμένη Φλέβα» του Γιάννη Οικονομίδη είναι μια ταινία που ισορροπεί ανάμεσα στον ωμό ρεαλισμό και την κοινωνική τραγωδία, φωτίζοντας την αγωνία ενός σύγχρονου Έλληνα που παλεύει με τα χρέη και τον χρόνο.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Ο πρωταγωνιστής Θωμάς Αλεξόπουλος, μεσήλικας επιχειρηματίας ειδών μπάνιου, βρίσκεται σε ασφυκτική πίεση καθώς πρέπει να επιστρέψει χρήματα σε έναν τοκογλύφο. Παντρεμένος με τη Στέλλα και πατέρας δύο παιδιών, βλέπει την οικογένεια και την επιχείρησή του να καταρρέουν, ενώ ο χρόνος τον πιέζει αδυσώπητα.
Σκηνοθετική ματιά
Ο Οικονομίδης, γνωστός για τον ωμό ρεαλισμό και το υβρεολόγιο που χαρακτηρίζει το έργο του, αυτή τη φορά επιλέγει μια ακόμη πιο «καθαρή» προσέγγιση. Η απλότητα της αφήγησης και η ανθρωποκεντρική εστίαση κάνουν τον θεατή να νιώθει ότι παρακολουθεί την ιστορία ενός οικείου προσώπου. Στην αρχή ο ρυθμός είναι χαμηλός, με περιγραφικές σκηνές που ίσως κουράσουν, αλλά στη συνέχεια η ταινία αποκτά ροή και ένταση.
Ερμηνείες
Ο Βασίλης Μπισμπίκης πείθει ότι ζει μια σύγχρονη οδύσσεια, αναδεικνύοντας τόσο τα πλεονεκτήματα όσο και τις αδυναμίες του ήρωα. Οι ερμηνείες από το σύνολο του καστ, ακόμη και από μη επαγγελματίες ηθοποιούς, είναι πειστικές και στηρίζουν τον ρεαλισμό της ταινίας. Το αποτέλεσμα προκαλεί ενσυναίσθηση: ο θεατής αμφιταλαντεύεται αν ο ήρωας είναι καλός ή κακός, χειριστικός ή απλώς ένας άνθρωπος που παλεύει με τα λάθη του.
Η ταινία φωτίζει την κοινωνική πραγματικότητα της οικονομικής καταστροφής που βιώνουν χιλιάδες νεοέλληνες. Ο ήρωας, παρά τα μεγάλα λάθη του, παραμένει συμπαθής καθώς παλεύει με τον χρόνο και τους δανειστές. Η ιστορία αγγίζει ζητήματα όπως η αλήθεια στις οικογενειακές σχέσεις, η ανάληψη ευθυνών για τα πεπραγμένα, καθώς η ανάγκη ωρίμανσης και προσωπικής υπέρβασης
Η «Σπασμένη Φλέβα» είναι μια ταινία που αξίζει να δει κανείς για την τεχνική αρτιότητα, την αμεσότητα και την προσιτότητα προς τον θεατή. Δεν προσφέρει έναν εξιδανικευμένο ήρωα, αλλά έναν άνθρωπο τρωτό, χειριστικό, ριψοκίνδυνο, που μπορεί να προκαλέσει όλεθρο. Κι όμως, μέσα από αυτήν την αδυναμία, ο θεατής αναγνωρίζει τον σύγχρονο άνθρωπο που ασφυκτιά κάτω από τη θηλιά των χρεών και της κοινωνικής πίεσης.




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου