Ο comic artist, σεναριογράφος και πρωταγωνιστής, Γιάννης Ρουμπούλιας μιλά για το μεράκι και το ομαδικό πνεύμα που ανέδειξε την ταινία
Συνέντευξη στην Μαρία Αλιμπέρτη
Πλατεία
Κοραή, 2 το μεσημέρι. Βρέχει και οι
ομπρέλες κάνουν παρέλαση. Στη γωνία με
περιμένει ένας σωματώδης νεαρός άνδρας.
Ο comic artist Γιάννης Ρουμπούλιας όχι μόνο
έδωσε πνοή σε μια επιτυχημένη έκδοση
«Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα» αλλά και
ανέθρεψε το πνευματικό του παιδί, ώστε
να γίνει ταινία «Τα Χρονικά του
Δρακοφοίνικα: ο Αδάμαστος» σε σκηνοθεσία
του Θάνου Κερμίτση. Μάλιστα, πάντρεψε
τις δυο τέχνες με την δημιουργία της
πρώτης ελληνικής επικής ταινίας
βασισμένης σε κόμικς. Μάλιστα διακρίθηκε
με βραβείο εφέ από τις πρώτες προβολές
της σε διεθνή φεστιβάλ. Στην Ελλάδα
προβάλλεται στο Ideal, ενώ ήδη φίλοι των
κόμικς και μη μυημένοι έδειξαν το
ενδιαφέρον τους, αφού κόπηκαν 1.000
εισιτήρια στο πλαίσιο του φετινό
Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας. Λόγω ζήτησης
πραγματοποιήθηκε και δεύτερη προβολή
της ταινίας στην Ταινιοθήκη Ελλάδος
κατά την οποία ανοίχτηκε και δεύτερη
αίθουσα.
Με
πάθος μας μιλά ο Γιάννης Ρουμπούλιας
για την ταινία, για την οποία έγραψε το
σενάριο και ταυτόχρονα πρωταγωνίστησε.
Πρόκειται για μια εθελοντική προσπάθεια
όλων των συνεργατών, που όμως δεν
αντιμετωπίστηκε από κανέναν ερασιτεχνικά.
Η παραγωγή που κόστισε μόλις 10 χιλιάδες,
από τα οποία τα 7 χιλιάδες εξασφαλίστηκαν
μέσω crowd-funding (διαδικτυακής μικροχρηματοδότησης)
και τα υπόλοιπα με τη συμβολή των
συντελεστών της ταινίας.
Ο
Γιάννης μας εκμυστηρεύτηκε ότι όταν τα
άλλα παιδιά στη νηπιαγωγείο έκαναν
μουτζούρες, εκείνος ζωγράφιζε σκίτσα.
«Είδα το «Οι κυρίαρχοι του σύμπαντος»
στον κινηματογράφο και την άλλη μέρα
πήγα στο σχολείο και δεν σταματούσα να
σκιτσάρω». Μάλιστα έργα του από αυτή
την ηλικία έχει στη σελίδα στο facebook
( "http://www.facebook.com/megistanas"megistanas).
-Πως
ένιωσες όταν είδες ολοκληρωμένη τη
ταινία;
-«Χάρηκα
μετά από τόση ταλαιπωρία. Ιδιαίτερα,
όταν είδα ότι το αποτέλεσμα άρεσε στις
πρώτες προβολές, κατά τις οποίες το
κοινό χειροκροτούσε στις περισσότερες
σκηνές ή γελούσε σε άλλες.»
-Πλησίαζε
σε αυτό που είχες οραματιστεί ως
σκιτσογράφος;
-«Σίγουρα
υπήρξαν αποκλίσεις, αλλά και κάποιες
σκηνές ολοκληρώθηκαν καλύτερα από ότι
περιμέναμε.
Δηλαδή
εκεί που εντυπωσιάστηκε το κοινό ήταν
οι μάχες. Για τις σκηνές μάχης μας
εκπαίδευσαν στο ξίφος από τον Πολιτιστικό
Σύλλογο Μεσαιωνικής Σπαθομαχίας, ο
Χρυσοβαλάντης Ταμπακάκης και ο Γιώργος
Ζαχαρόπουλος. Οι συγκεκριμένες σκηνές
είναι χορογραφημένες υπό τις οδηγίες
τους. Δεν έχουμε πιρουέτες όπως στις
ταινίες του Χόλυγουντ. Στο τομέα αυτό
δεν έχει ξαναγίνει τέτοια δουλειά
σίγουρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
ελάχιστες.»
-Έχετε
εφέ στη ταινία;
-«Έχουμε
3D εφέ από τον Βαγγέλη Παπαευαγγελίου.
Και τα πρακτικά εφέ έκαναν ο Κωστής
Αντωνίνης και ο Μπάμπης Λόλας, οι οποίοι
είναι από την No budget effects. Αξιοσημείωτη
είναι η μουσική του Δημήτρη Παπαβασιλείου.
Είμαστε θαυμαστές του Βασίλη Πολυδούρη
και ο Δημήτρης εμπνεύστηκε πολύ από
την μουσική του στο Konan...όλοι είχαν ένα
καλό λόγο να πουν για την μουσική. Κάποια
κομμάτια επίσης έχει γράψει ο Γιώργος
Αβραμίδης και ακόμη δυο τραγούδια
έγραψαν τα μέταλ συγκροτήματα Poisoned
Well απο τους Battleroar και Born of Power από τους
Wild Kitten.»
-Οι
φίλοι σου τι είπαν για την ταινία;
-«Επειδή
είμαστε παρέα χρόνια στο χώρο του
fantasy, γενικότερα ασχολούμαστε με
λογοτεχνία, σινεμά και παιχνίδια
φαντασίας ήταν πολύ αυστηροί. Ήμουν
ευτυχισμένος όταν μου είπαν ότι δεν το
περίμεναν τόσο καλό.»
-Πρόκειται
για ένα είδος κινηματογράφου που δεν
υπάρχει στην Ελλάδα. Νιώθεις ότι
πρωτοπορείτε αυτή την στιγμή;
-«Πολλά
είδη δεν υπάρχουν στην Ελλάδα δυστυχώς,
λόγω πόρων. Νομίζω ότι άπτεται του
θέματος μεράκι. Το κλειδί είναι η αγάπη
γι’ αυτό που κάνεις γιατί εμείς με αυτά
τα κίνητρα επιχειρήσαμε τη ταινία. Δεν
περιμέναμε ότι θα έχει τόσο μεγάλη
απήχηση στον κόσμο, ούτε ότι θα βρούμε
διανομή...»
-Τη
διανομή την βρήκατε μετά την προβολή;
-«Ναι
μετά. Μας προσέγγισαν από την Film Boy
Pictures. Ήθελαν να διαπιστώσουν γιατί η
ταινία είχε τόση μεγάλη ζήτηση και τι
είναι αυτό που ώθησε τον κόσμο να δει
τη ταινία στο Φεστιβάλ.»
-Πιστεύεις
ότι έχει συμβάλει και το γεγονός ότι
τέτοιου είδους ταινίας είναι της μόδας,
όπως το Game of Thrones;
-«Σίγουρα,
παίζει μεγάλο ρόλο. Μόνο που εμείς
είχαμε το μικρόβιο από πολύ πιο πριν. Δουλεύω στις εκδόσεις
από το 2000, εικονογραφώντας βιβλία
φαντασίας, φτιάχνοντας εξώφυλλα για
βιβλία φαντασίας, δίσκους. Κόμικς
δημιουργώ από το 2004, «Τα Μυστικά του
Δρακοφοίνικα».»
-Και
είχαν απήχηση από ότι διάβασα.
-«Ναι,
αν και ο Δρακοφοίνικας δεν ολοκληρώθηκε
ποτέ, κυρίως για λόγους οικονομικούς.
Τώρα εξαιτίας της ταινίας άρχισα να
ξαναγράφω το σενάριο γιατί τα σχέδια
έχουν παλιώσει. Θα ξανασχεδιαστεί και
θα υπάρχουν περισσότερες συνδέσεις
και με τη ταινία.»
-Οπότε
θα έχουμε συνέχεια και σε κόμικς και
σε ταινία;
-«Δεν
ξέρω! Εάν πάει καλά η ταινία και
εξασφαλίσουμε χορηγίες για μια σωστή
παραγωγή γιατί στη πρώτη κάναμε δυο
και τρεις δουλειές ο καθένας, δηλαδή
εγώ ήμουν και ηθοποιός και σεναριογράφος,
βοηθούσα στην παραγωγή, στο ενδυματολογικό
και concept art έφτιαχνα…»
-Πολυμηχάνημα;
-«Μπαλαντέρ!
Αλλά δεν το μετάνιωσα γιατί είναι κάτι
που αγαπώ και δεν το κάνω από αγγαρεία
…ήταν χρόνια απωθημένο.»
-Το
είχες στο μυαλό σου ότι τα κόμικς θα
γίνει ταινία;»
-«Δεν
είναι τα κόμικς σε ταινία. Ουσιαστικά,
η ταινία που κάναμε είναι σαν συνέχεια
των κόμικς. Απλά είναι στο ίδιο κόσμο.
Υπάρχουν αναφορές, αλλά πολύ προσεκτικές
για να μην χαλάει η πλοκή και να καταλάβουν
και οι μη μυημένοι.»
-Θα
ανοίξει αυτό το είδος κινηματογράφου
στην Ελλάδα;
-«Θέλω
να πιστεύω πως ναι… θέλω να ελπίζω ότι
ο κόσμος θα το αγαπήσει τόσο πολύ ώστε
να πεισθούν παραγωγοί και χορηγοί …και
ότι θα μπορούσαμε να παράγουμε ένα καλό
προϊόν που θα το εξάγουμε.»
-Οπότε
το εμπορικό στοιχείο θα καθορίσει;
-«Το
εμπορικό στοιχείο σίγουρα είναι κριτήριο
στην εποχή μας, αλλά όχι το μοναδικό.
Αυτή την ταινία την κάναμε μέσα από την
ψυχή μας, εάν πάει καλά εμπορικά είναι
ένα συν αλλά δεν είναι και το ζητούμενο…
Προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι μπορούμε
να κάνουμε μια αξιοπρεπή δουλειά παρά
τους λίγους πόρους που είχαμε και αυτό
πιστεύω ότι φαίνεται από το τελικό
αποτέλεσμα. Εάν λειτουργήσουμε κανονικά
ως παραγωγή θα κάνουμε καλύτερη τη
δεύτερη ταινία…»
-Τι
άλλο ετοιμάζεις για το μέλλον;
-«Ιδέες
υπάρχουν πολλές και για το κινηματογράφο
και για τα κόμικς. Συνεργάζομαι με την
Arkana Comics στην Αμερική και έχουμε εκδώσει
το «Deadly Harvest» που είναι ένα graphic novel
αστυνομική φαντασία, κυκλοφορεί και
στα ελληνικά από τις εκδόσεις comicworld.
Επίσης ετοιμάζουμε το «Steam engines of OZ», το
οποίο είναι σαν sequel του Μάγου του ΟZ,
100 χρόνια από την κλασική ιστορία, όπου
στην χώρα του ΟZ έχει συμβεί κάτι σαν
βιομηχανική επανάσταση… Ελπίζω να
κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα όπως και
η συνέχεια του Δρακοφοίνικα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου