Κόκκινες οι παλάμες μου από το χειροκρότημα και τα ρυθμικά παλαμάκια, πονάνε. Συνεχίζω όμως, καθώς για τέταρτη φορά υποκλίνονται πρωταγωνιστές και μπαλέτο, ενώ ακούραστα χορεύουν ξανά και ξανά συρτάκι.Ο κόσμος φωνάζει μπράβο και "εξαιρετικοί", ενώ αρνείται να φύγει από το στάδιο.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Το κλίμα ενθουσιώδες πριν αρχίσει η παράσταση του "Ζορμπά" από την Εθνική Λυρική Σκηνή : οι παριστάμενοι καταχειροκροτούν και σηκώνονται όρθιοι-σχεδόν όλο το πέταλο του Καλλιμάρμαρου σταδίου- όταν μπαίνει μέσα ο Μίκης Θεοδωράκης, εμφανώς κουρασμένος και καθήμενος σε καρέκλα. Θα σταθεί για λίγα λεπτά όρθιος και θα μας χαιρετίσει. Η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εταιρία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής του απονέμει τιμητικό βραβείο.
Ευτυχώς φυσάει δροσερό αεράκι και μου προκαλεί ανάλαφρη διάθεση. Ευτυχώς η κίνηση στην Βασιλέως Κωνσταντίνου δεν φθάνει μέχρι εδώ σκέφτομαι, παρατηρώντας τα φώτα από τα αυτοκίνητα που διασχίζουν το δρόμο. Χαζεύω το απαλό ροζ με το οποίο χρωματίζεται ο ουρανός, ενώ μικρά φώτα έχουν ανάψει στο κέντρο του σταδίου και φωτίζουν τις ελιές που διακοσμούν το χώρο.
Την ώρα που εισήλθα τρεχάτη ήδη νεαρά αγόρια και κορίτσια έκαναν φιγούρες. Αφού ο ήλιος έχει αποσυρθεί, η Μαρία Ναυπλιώτου μας καλωσορίζει μιλώντας για τον "Βίο και την Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά" του Νίκου Καζαντζάκη, την μεταφορά του στο κινηματογράφο από τον Μιχάλη Κακογιάννη και την μουσική του Μίκη Θεοδωράκη που μέσα από τη ταινία έφτασε στα πέρατα του κόσμου. Η ηθοποιός, ακόμη, στέκεται στο όραμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής να δημιουργήσει μια Τέχνη για όλους. Επαναλαμβάνοντας μια φράση από το έργο επισημαίνει "να χτυπήσουμε την μοίρα μας, να ανοίξουμε μια πόρτα, να γλιτώσουμε", προκαλώντας την επευφημία του κοινού. Ο μαέστρος Ηλίας Βουδούρης καθοδηγεί την ορχήστρα, και την χορωδία, ενώ το μπαλέτο βρίσκεται επί σκηνής. Το αεράκι φυσάει τις πιέτες στα φορέματα των χορευτριών, ενώ οι άνδρες λες και ξεσηκώνουν φιγούρες από ζεμπέκικο σκοπό. Μελωδίες γνώριμες όπως το "Στείλε ουρανέ μου ένα πουλί" και "Αστέρι μου, φεγγάρι μου" μας ταξιδεύουν στην ιστορία του Ζορμπά που αποτελεί το αρχέτυπο της ελληνικής λεβεντιάς και πρότυπο μαγκιάς στο φαντασιακό των Ελλήνων.
Η Μαρία Φαραντούρη προκαλεί ανατριχίλα ερμηνεύοντας το "Μαρίνα-Μαρίνα" και εισπράτει την επιδοκιμασία του κόσμου. Γοητευμένο από την ντελικάτη κίνησή της Μαρίας Κουσουνή στο σόλο έδειχνε το κοινό, το οποίο επευφημεί και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές Στράτο Παπανούση, Ντανίλο Ζέκα, και Αλεξάντερ Νέσκωβ που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτός χάρη στην εκπληκτική δωρική χορογραφία του Λόρκα Μασσίν. Σχεδόν μεθυστικό το δεύτερο μέρος της παράστασης, καθώς οι χορεύτριες "παίζουν" με τα πέπλα της Μαντάμ Ορτάνς θυμίζοντας σε άλλα σημεία σκηνές από τα Παναθήναια και σε άλλες τις χορεύτριες της Nelly's στην Ακρόπολη.
Βέβαια, κορυφαία στιγμή της παράστασης αποτέλεσε το συρτάκι των πρωταγωνιστών και του υπόλοιπου μπαλέτου που κατενθουσίασε το κοινό, το οποίο κατέδειξε ότι εκτιμά τον συγκερασμό του κλασικού και του μοντέρνου.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Το κλίμα ενθουσιώδες πριν αρχίσει η παράσταση του "Ζορμπά" από την Εθνική Λυρική Σκηνή : οι παριστάμενοι καταχειροκροτούν και σηκώνονται όρθιοι-σχεδόν όλο το πέταλο του Καλλιμάρμαρου σταδίου- όταν μπαίνει μέσα ο Μίκης Θεοδωράκης, εμφανώς κουρασμένος και καθήμενος σε καρέκλα. Θα σταθεί για λίγα λεπτά όρθιος και θα μας χαιρετίσει. Η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εταιρία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής του απονέμει τιμητικό βραβείο.
Ευτυχώς φυσάει δροσερό αεράκι και μου προκαλεί ανάλαφρη διάθεση. Ευτυχώς η κίνηση στην Βασιλέως Κωνσταντίνου δεν φθάνει μέχρι εδώ σκέφτομαι, παρατηρώντας τα φώτα από τα αυτοκίνητα που διασχίζουν το δρόμο. Χαζεύω το απαλό ροζ με το οποίο χρωματίζεται ο ουρανός, ενώ μικρά φώτα έχουν ανάψει στο κέντρο του σταδίου και φωτίζουν τις ελιές που διακοσμούν το χώρο.
+Stefanos-066+78+(1).jpg)
Η Μαρία Φαραντούρη προκαλεί ανατριχίλα ερμηνεύοντας το "Μαρίνα-Μαρίνα" και εισπράτει την επιδοκιμασία του κόσμου. Γοητευμένο από την ντελικάτη κίνησή της Μαρίας Κουσουνή στο σόλο έδειχνε το κοινό, το οποίο επευφημεί και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές Στράτο Παπανούση, Ντανίλο Ζέκα, και Αλεξάντερ Νέσκωβ που έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτός χάρη στην εκπληκτική δωρική χορογραφία του Λόρκα Μασσίν. Σχεδόν μεθυστικό το δεύτερο μέρος της παράστασης, καθώς οι χορεύτριες "παίζουν" με τα πέπλα της Μαντάμ Ορτάνς θυμίζοντας σε άλλα σημεία σκηνές από τα Παναθήναια και σε άλλες τις χορεύτριες της Nelly's στην Ακρόπολη.
Βέβαια, κορυφαία στιγμή της παράστασης αποτέλεσε το συρτάκι των πρωταγωνιστών και του υπόλοιπου μπαλέτου που κατενθουσίασε το κοινό, το οποίο κατέδειξε ότι εκτιμά τον συγκερασμό του κλασικού και του μοντέρνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου