
της Μαρίας Αλιμπέρτη

Ένας χορευτής βρίσκεται πριν την μεγάλη στιγμή να βγει στη σκηνή, τα δευτερόλεπτα πριν δεν είναι η μεγάλη του στιγμή, αντικατοπτρίζει όμως όλη την αγωνία της προετοιμασίας.
Το τατάμι- το μπλε δάπεδο των πολεμικών τεχνών- με προβληματίζει καθώς προχωρώ στην προκαθορισμένη διαδρομή και πλησιάζω μια από τις πολλές οθόνες: ένας χορευτής υποδύεται τον αθλητή του καράτε ή τον ληστή καθώς φοράει μάσκα...όμως δεν είναι ξυπόλητος, φοράει σπορτέξ, επαναλαμβάνει συνέχεια τις ίδιες κινήσεις, δεν εκτελεί ποτέ άλλη κίνηση, ενώ και οι τέσσερις οθόνες παίζουν παράλληλα τις ίδιες κινήσεις αλλά όχι την ίδια σκηνή. Εκτελεί επίμονα και ατέρμονα τις ίδιες ασκήσεις.
Στον κεντρικό τοίχο εκτίθενται τα δυο τεράστια τελάρα με πολύ έντονα χρώματα που μοιάζουν να θέλουν να με ρουφήξουν μέσα τους. Καθώς τα κοιτάζω αναγνωρίζω τον παιδικό αυθορμητισμό και μάλλον μαντεύω σωστά γιατί σε αυτό το πολύχρωμο κολάζ ο καλλιτέχνης έχει επιλέξει να "παντρέψει" σχέδια παιδιών με διαταραχές. Δυο χαλκάδες πάνω σε δυο μύτες με προβληματίζουν. Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται και στην επόμενη μεγάλη ζωγραφική του εγκατάσταση- σύνθεση επιμέρους μικρότερων καμβάδων. Αλλοιωμωνές μορφές που μοιάζουν να βγάζουν κραυγή, διαφημίσεις ενσωματώνονται, μουτζούρες μου δημιουργούν την αίσθηση το βλέπω ένα γκράφιτι. Το τυχαίο δεσπόζει και αυτό το μοτίβο με τον χαλκά στη μύτη γίνεται εμμονικό.
Ο περίπατος μου κλείνει με χιούμορ, καθώς ο καλλιτέχνης έχει βιντεοσκοπήσει τον εαυτό του ως άλλο στοχαστή του Ροντέν να αγναντεύει το άπειρο σε μια ασπρόμαυρη εικόνα που σταδιακά γίνεται έγχρωμη. Ο ήρωας της ιστορίας ανοιγοκλείνει τα μάτια του καθώς βαριέται και νυστάζει, μετά από ένα δραματικό dissolve, η κάμερα ζουμάρει σε μια αναζήτηση- έσκαφή : ο καλλιτέχνης άφησε τον στοχασμό και ξύνει τη μύτη του!
Είσοδος ελεύθερη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου