Ξυπόλυτος επάνω στο θεατρικό σανίδι, ενσαρκώνει τον ήρωα
και τους αντιπάλους του! Ο χαρισματικός Τάσος Νούσιας υποδύεται τον Ριχάρδο Β’, ο
οποίος χάνει το θρόνο του, αλλά τον αντίπαλό του, τον Μπόλιμπροκ, καθώς εκείνος γύρισε από την εξορία και σφετερίστηκε την εξουσία. Ο φαινομενικά
ισχυρός άντρας, που είχε γεννηθεί βασιλιάς αναγκάζεται να παραδεχθεί την ήττα
του, να απαρνηθεί το σκήπτρο του και το στέμμα του... Με την αισθησιακή
φωνή του, την απίστευτη κίνηση και το αστείρευτο ταλέντο του, ο Τάσος Νούσιας θα υποδυθεί σχεδόν
όλους τους ήρωες του έργου.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Έναν άθλο πραγματοποιεί ο ηθοποιός στο
έργο «Ριχάρδος Β’-Το
Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» στο θέατρο Άλφα Ιδέα,
ο οποίος κερδίζει δικαίως το θερμό χειροκρότημα του κοινού, ερμηνεύοντας πολλές
πτυχές της ζωής του άνθρωπου, από την ακμή έως την παρακμή του.
Το σαιξπιρικό έργο,
γραμμένο το 1595 ή 1596, πλέκεται γύρω από την περιπέτεια του έκπτωτου
βασιλιά που αγνόησε την βούληση του λαού του, τυφλώθηκε από την εξουσία,
αδίκησε και στο τέλος αδικήθηκε. Το δράμα «ξετυλίγεται» όταν ένας πιστός του υπηρέτης
τον ξυπνά από το λήθαργο τον έγκλειστο Ριχάρδο και εκείνος αρχίζει να αναλογίζεται
τα παθήματά του, πως του αφαιρέθηκε η κοσμική εξουσία που είχε στηρίξει στη
δήθεν «θεία βούληση». Στο στόχαστρο του Σαίξπηρ μπαίνει αυτή η άποψη, καθώς
εκείνος ως φωτισμένο μυαλό πιστεύει σε υψηλές ιδέες αλλά και στις ανθρώπινες
αξίες.
Η σκηνοθετική προσέγγιση
του έργου εστιάζει στην αποκαθήλωση και ταπείνωση
ενός άλλοτε συμβόλου δύναμης. Η Marlene Kaminsky επέλεξε οι ρόλοι
να ενσαρκωθούν από έναν ηθοποιό, ο οποίος εναλλάσσεται αυτοστιγμεί σε πρόσωπα, ενώ σκηνογραφικά ένας αφαιρετικός ίππος
μετατρέπεται σε θρόνο, άρμα, καταφύγιο του φυλακισμένου βασιλιά. Μέσα από την ματιά αυτή τονίζεται η μετάλλαξη των πραγμάτων και των όντων λόγω συνθηκών ή καταστάσεων. «Άλλοτε είμαι βασιλιάς, και τότε οι προδοσίες με
κάνουνε να θέλω τη ζωή ζητιάνου - και γίνομαι ζητιάνος! Όμως τότε η ανυπόφορη
ανέχεια με πείθει πως καλύτερα ήμουν ως βασιλιάς - γίνομαι βασιλιάς λοιπόν, και
ξαναβασιλεύω(…).»
Είναι
αξιοθαύμαστη αυτή η εναλλαγή περσόνας από τον Τάσο Νούσια, αλλά και η αισθητική
πλευρά της παράστασης . Ιδιαίτερα στη σκηνή, κατά την οποία ο ταλαντούχος Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος που ενσαρώνει επίσης πολλαπλούς ρόλους, «ραντίζει»
από τα μανίκια του ξερά φύλλα την σκηνή. Στο υψηλό αισθητικό αποτέλεσμα συμβάλει η ξεχωριστή μουσική του Constantine και οι ποιητικοί φωτισμοί της Σεσίλιας Τσελεπίδη.
Συντελεστές
Μετάφραση: Κ. Καρθαίος
Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων: Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Πρωτότυπη μουσική: Constantine
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεσίλια Τσελεπίδη
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γαλλής
Μετάφραση: Κ. Καρθαίος
Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία: Marlene Kaminsky
Κατασκευή σκηνικού και σκηνικών αντικειμένων: Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Πρωτότυπη μουσική: Constantine
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεσίλια Τσελεπίδη
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γαλλής
Παίζουν: Τάσος
Νούσιας, Αλέξανδρος ΦΙλιππόπουλος
Φωνή της Βασίλισσας: Μάιρα Μηλολιδάκη
Φωνή της Βασίλισσας: Μάιρα Μηλολιδάκη
Άλφα.Ιδέα 28ης Οκτωβρίου 37, Αθήνα
Παραστάσεις έως 11 Νοεμβρίου
Κάθε Τετάρτη και
Σάββατο στις 21.00
και Κυριακή στις 19.00
Διάρκεια: 90'
και Κυριακή στις 19.00
Διάρκεια: 90'
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου