Μούσα, σύμβολο, συνυφασμένη με το Κάλλος... άλλοτε πάλι με την
γυμνότητα και την αμαρτία, άλλοτε είναι ο πυρήνας της οικογένειας…
Η γυναικεία μορφή
εξελίσσεται μέσα από μια επισκόπηση της Νεοελληνικής Τέχνης, από την σύσταση
του Νεοελληνικού Κράτους έως τον 20o αιώνα. Η έκθεση με τίτλο «Άρωμα
Γυναίκας στην Ελληνική Ζωγραφική», στο Β & Μ Θεοχαράκη αναδεικνύει την
εικόνα της γυναίκας στη νεοελληνική τέχνη, όπως αυτή διαμορφώθηκε, στους δύο
αιώνες του ελεύθερου εθνικού μας βίου, καθώς η τέχνη είναι άρρηκτα συνυφασμένη
με την εποχή της.
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Από τις
αρχόντισσες με τις παραδοσιακές στολές, τις κυρίες της αστικής τάξης, έως τις πρωτοπόρες γυναίκες-καλλιτέχνες, οι
γυναίκες πλέκουν ένα όμορφο σύμπαν που θα ανοίξει για το κοινό στις 7
Νοεμβρίου. Τα 85 έργα, κυρίως από την
συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου θα προσφέρουν στον
επισκέπτη όχι μόνο τέρψη παρουσιάζοντας τις
αισθητικές τάσεις και τις εκφραστικές τεχνικές των δημιουργών αλλά θα του
επιτραπεί επιπλέον να σχηματίσει μια
κοινωνιολογική άποψη για το θέμα της γυναίκας στον νεοελληνιό κόσμο.
Αντιπροσωπευτικές προσωπογραφίες, ηθογραφικές
και οριενταλιστικές σκηνές, αλληγορίες και πίνακες συγχρόνων
ζωγράφων… Είναι όλα έργα των σημαντικότερων Ελλήνων ζωγράφων (από τον Ν.Γύζη,
Κ.Παρθένη έως τον Γ.Τσαρούχη, τον Δ.Μυταρά και τον πιο σύγχρονο Χρ. Μπότσογλου)
υψώνουν έναν ύμνο στη γυναίκα.
Όλα τα έργα προέρχονται από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη, με μικρή αλλά σημαντική συμπλήρωση από τις συλλογές του Σωτήρη Φέλιου, του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη και από ιδιωτικές συλλογές.
Επιμέλεια έκθεσης: Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου
Επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου
Υπεύθυνη Παραρτήματος της ΕΠΜΑΣ στο Ναύπλιο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου