Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Ο Βασίλης Μιχαηλίδης "αναμοχλεύει" χρώματα, πτυχές της ζωής και της ανθρώπινης σκέψης



Φιγούρες με αρχαιοελληνικές καταβολές, πρόσωπα της ζωής του, διάλογος με ιερά τέρατα της Τέχνης ...Κάθε πίνακας και μια ιστορία, μια "μυθολογία". Πόσα μηνύματα μπορούν να στείλουν 27 έργα του από την δεκαετία του 60  έως σήμερα; Ο Βασίλης Μιχαηλίδης σε μια αναδρομική έκθεση στο Life and Art Τheater στο πλαίσιο Festival of Arts "Τέχνη : Η Σωτηρία της Ψυχής"  "αναμοχλεύει" με τα έργα του από 15 εκθέσεις και συλλογές που δεν εκτέθηκαν, διάφορες πτυχές της ζωής και της ανθρώπινης σκέψης..

της Μαρίας Αλιμπέρτη

Κυριακή βράδυ, χαλαρή ατμόσφαιρα επικρατεί στον χώρο καθώς οι φιλότεχνοι περιδιαβαίνουν και θαυμάζουν τα έργα του, με μουσική υπόκρουση της Μυθωδίας του Βαγγέλη Παπαθανασίου .
Ένας άγγελος μου τραβάει την προσοχή, ενώ ο κ.Μηχαηλίδης συζητά με μια ακόμη επισκέπτρια της έκθεσης για τον διπλανό πίνακα. Μάλιστα,  εξηγούσε ότι είναι  ένα έργο εμπνευσμένο από το συμπόσιο του Πλάτωνα και από την έκθεση του "Περί έρωτος" :οι δυο φιγούρες σημαίνουν το θέατρο. Κατά την άποψη του Αριστοφάνη η ζωή μας είναι θέατρο, δεν είναι μόνο τραγωδία αλλά και κωμωδία. Εντυπωσιασμένη παίρνω το θάρρος,  θα τον ρωτήσω για τις σπουδές, ενώ εκείνος θα μου απαντήσει με πάθος " Κάθε θέμα που πραγματεύομαι για μια έκθεση του "βγάζω τα μάτια"!"
Τον καλό να μου μιλήσει για τον αγαπημένο μου πίνακα, ο οποίος ονομάζεται "Θήσεια"
από την έκθεση για εορτές που καθιερώθηκαν προς τιμή του Θησέα, του βασιλιά της Αθήνα. Θα μου αφηγηθεί ο κ.Μιχαηλίδης ότι εικονογραφεί όλο τον μύθο "όλη την πορεία από τις περιπέτειες πως βρήκε το σπαθί του πατέρα του, κάτω από το βράχο (...)" Μου μίλησε για την πρόκληση του  πατέρας του  προς τον Θησέα για να αποδείξει ότι είναι ικανός . "Πράγματι σήκωσε, πήρε το σπαθί, ανέτρεψε. Προχώρησε μέσα από τις περιπέτειες, από την Πελοπόννησο στην Αθήνα, στην Κρήτη..."
Στα έργα του βρήκα αναφορές από μεγάλους δημιουργούς, τον ρώτησα εάν συνδιαλέγεται με το Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, "είμαι και το καυχιέμαι υπερρεαλιστής και μπράβο μου!" μου τόνισε.
Με εντυπωσίασε όμως το αντιπροσωπευτικό έργο του από την τελευταία του έκθεση η οποία περιελάμβανε έργα με χρώματα φωσφορικά, τα οποία μεταμορφώνονταν ανάλογα με τον φωτισμό που τα "χάιδευε".
Δεν θα μπορούσα να μην σταθώ στο πορτραίτο της συμβίας του, το οποίο "μοιάζει  φτιαγμένο με τεχνική ακουαρέλας αλλά είναι λάδι"  μου εξήγησε για τον πίνακα της γυναίκας, το οποίο σου δημιουργεί την εντύπωση  να αναδύεται από έναν καταρράκτη χρωμάτων.
Η συζήτηση μας συνεχίστηκε  για το πως εμπνέεται "τυχαία", αλλά και από την επικαιρότητα, η οποία μπορεί να του δώσει ερέθισμα. Με πολύ τρυφερότητα μου μίλησε για μαι σειρά πορτραίτα γκέι συνανθρώπων μας, γεννήματα της φαντασίας του. 
Δεν μπορούσα να μην τον ρωτήσω εάν η αγαπημένη του ενασχόληση με την ζωγραφική του επιτρέπει να βιοποριστεί, για να μου εξηγήσει "Πριν το 2000 και οι εκθέσεις απέδιδαν αλλά και όσοι επισκέπτονταν το ατελιέ μου...Τώρα αγοράζουν αλλά δεν είναι οι συλλέκτες σου.. Εάν ήμουν ένας Γαΐτης θα ήταν αλλιώς. εκεί δεν τρέχεις για τον καλλιτέχνη, τρέχεις για το έργο."

Δευτέρα 27  Απριλίου έως 3 Μαΐου : 14.00-20.00
Κωνσταντινουπόλεως 82, Γκάζι
τηλ.210.5789337

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου