1918. Κριμαία, Ρωσία. Η Όλγα Βεζένσκαγια, ντίβα του βωβού σινεμά, γυρίζει άλλη μια ταινία μετά τον θρίαμβο της τελευταίας της επιτυχίας «Σκλάβα της αγάπης». Το συνεργείο περιμένει την άφιξη από τη Μόσχα του συμπρωταγωνιστή και εραστή της Μαξάκοφ. Στην Κριμαία, τα πάντα φαντάζουν ειδυλλιακά, όμως, ο εμφύλιος μεταξύ των «κόκκινων» Μπολσεβίκων επαναστατών και των «Λευκών» Τσαρικών που μαίνεται στην υπόλοιπη χώρα πλησιάζει κι η αίσθηση του «τέλους εποχής» πλανάται στην ατμόσφαιρα. Ο αρχηγός της τοπικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των Λευκών, φανατικός θαυμαστής της Όλγας, επισκέπτεται συχνά τα γυρίσματα, πάντα
καχύποπτος για την παρουσία πρακτόρων των κομμουνιστών. Η Όλγα, απολαμβάνει την παρέα του νεαρού οπερατέρ Βίκτορ Ποτότσκι, οι ρομαντικές εξορμήσεις τους ισορροπούν την ένταση που δημιουργεί η επερχόμενη επαναστατική αλλαγή. Το τρένο που έρχεται από τη Μόσχα, φέρνει τον παραγωγό της ταινίας, αλλά όχι τον Μαξάκοφ που έχει προσχωρήσει στους Μπολσεβίκους. Το γεγονός αυτό διαλύει τον ιδανικό κόσμο της Όλγας που αντιδρά πέφτοντας στην αγκαλιά του Βίκτορ. Η εισβολή της πραγματικής ζωής θα αλλάξει μια για πάντα τις ζωές της Όλγας...
Το έργο του 1976, που θα προβάλλεται στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες την προσεχή Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου, είναι η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του πιο επιτυχημένου σύγχρονου Ρώσου σκηνοθέτη Νικίτα Μιχάλκοφ, σε σενάριο των Αντρέι Μιχάλκοφ - Κοντσαλόφσκι, Φρίντριχ Γκορενστέιν.
Το νήμα της ιστορίας ξετυλίγεται, όπως και στην πρώτη του «Στο σπίτι ανάμεσα σε ξένους, ένας ξένος κι αυτός» με αφορμή τον πόλεμος μεταξύ «Κόκκινων» και «Λευκών», αμέσως μετά την επανάσταση του 1917 (με την τελική επικράτηση των μπολσεβίκων). Ωστόσο, το θέμα της παραμένει, οι ανατροπές που φέρνουν στις ζωές των πρωταγωνιστών οι κοσμογονικές ιστορικές αλλαγές. Ο Μιχάλκοφ, εδώ, εισάγει έναν πρωτότυπο τύπο «πολιτικού μελοδράματος», ανανεώνοντας το είδος. Είναι οι πολιτικές επιλογές των ηρώων που καθορίζουν την εξέλιξη και τις ανατροπές της ιστορίας, που προκαλούν τις συναισθηματικές μεταπτώσεις οδηγώντας το δράμα που χρειάζεται μια μελοδραματική αφήγηση.
Φωτογραφία: Πάβελ Λεμπέσεφ
Μοντάζ: Λουντμίλα Γελιάν
Σκηνικά: Αλεξάντρ Αντεμπασιάν, Αλεξάντρ Σαμουλέκιν Πρωτότυπη μουσική: Εντουάρτ Αρτέμεφ
Παραγωγή: MOSFILM
Ερμηνευτές: Ελένα Σολοφέι, Ροντιόν Νακαπέτοφ, Αλεξάντρ Καλιάγκιν, Όλεγκ Μπασιλασβίλι, Κονσταντίν Γκριγκόρεφ .
καχύποπτος για την παρουσία πρακτόρων των κομμουνιστών. Η Όλγα, απολαμβάνει την παρέα του νεαρού οπερατέρ Βίκτορ Ποτότσκι, οι ρομαντικές εξορμήσεις τους ισορροπούν την ένταση που δημιουργεί η επερχόμενη επαναστατική αλλαγή. Το τρένο που έρχεται από τη Μόσχα, φέρνει τον παραγωγό της ταινίας, αλλά όχι τον Μαξάκοφ που έχει προσχωρήσει στους Μπολσεβίκους. Το γεγονός αυτό διαλύει τον ιδανικό κόσμο της Όλγας που αντιδρά πέφτοντας στην αγκαλιά του Βίκτορ. Η εισβολή της πραγματικής ζωής θα αλλάξει μια για πάντα τις ζωές της Όλγας...
Το έργο του 1976, που θα προβάλλεται στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες την προσεχή Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου, είναι η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του πιο επιτυχημένου σύγχρονου Ρώσου σκηνοθέτη Νικίτα Μιχάλκοφ, σε σενάριο των Αντρέι Μιχάλκοφ - Κοντσαλόφσκι, Φρίντριχ Γκορενστέιν.
Το νήμα της ιστορίας ξετυλίγεται, όπως και στην πρώτη του «Στο σπίτι ανάμεσα σε ξένους, ένας ξένος κι αυτός» με αφορμή τον πόλεμος μεταξύ «Κόκκινων» και «Λευκών», αμέσως μετά την επανάσταση του 1917 (με την τελική επικράτηση των μπολσεβίκων). Ωστόσο, το θέμα της παραμένει, οι ανατροπές που φέρνουν στις ζωές των πρωταγωνιστών οι κοσμογονικές ιστορικές αλλαγές. Ο Μιχάλκοφ, εδώ, εισάγει έναν πρωτότυπο τύπο «πολιτικού μελοδράματος», ανανεώνοντας το είδος. Είναι οι πολιτικές επιλογές των ηρώων που καθορίζουν την εξέλιξη και τις ανατροπές της ιστορίας, που προκαλούν τις συναισθηματικές μεταπτώσεις οδηγώντας το δράμα που χρειάζεται μια μελοδραματική αφήγηση.
Φωτογραφία: Πάβελ Λεμπέσεφ
Μοντάζ: Λουντμίλα Γελιάν
Σκηνικά: Αλεξάντρ Αντεμπασιάν, Αλεξάντρ Σαμουλέκιν Πρωτότυπη μουσική: Εντουάρτ Αρτέμεφ
Παραγωγή: MOSFILM
Ερμηνευτές: Ελένα Σολοφέι, Ροντιόν Νακαπέτοφ, Αλεξάντρ Καλιάγκιν, Όλεγκ Μπασιλασβίλι, Κονσταντίν Γκριγκόρεφ .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου