Υποκειμενικά πλάνα,
απρόσμενες κινήσεις της κάμερας στο χέρι του σκηνοθέτη άλλοτε να ακολουθεί τον
πρωταγωνιστή και άλλοτε να ακολουθεί το βλέμμα του!
Μια μεθυστικά ονειρική ατμόσφαιρα με θολωμένες εικόνες μέσα από τις οποίες υμνείται η τεράστια προσωπικότητα του Βίσεντ Βαν Γκόγκ από τον Julian Schnabel (Τζούλιαν Σνάμπελ) στο «At Eternity's Gate»Στην Πύλη της αιωνιότητας. Ποιητικές συνθέσεις με καμβά τα υπέροχα τοπία της Νότιας Γαλλίας... Ο σκηνοθέτης κάνει υψηλή κινηματογραφική Τέχνη για την εικαστική Τέχνη!
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Μια μεθυστικά ονειρική ατμόσφαιρα με θολωμένες εικόνες μέσα από τις οποίες υμνείται η τεράστια προσωπικότητα του Βίσεντ Βαν Γκόγκ από τον Julian Schnabel (Τζούλιαν Σνάμπελ) στο «At Eternity's Gate»Στην Πύλη της αιωνιότητας. Ποιητικές συνθέσεις με καμβά τα υπέροχα τοπία της Νότιας Γαλλίας... Ο σκηνοθέτης κάνει υψηλή κινηματογραφική Τέχνη για την εικαστική Τέχνη!
της Μαρίας Αλιμπέρτη
Με τον Βίσεντ Βαν Γκόγκ
έχουν καταπιαστεί κατά το παρελθόν πολλοί σκηνοθέτες, και όχι άδικα,
προσπαθώντας να τον αναστήσουν κινηματογραφικά. Άλλωστε η ζωή του αλλά και το
μυστήριο γύρω από τον θάνατο του μετά-ιμπρεσιονιστή καλλιτέχνη – εδώ δεν
γίνεται αποδεκτή η εκδοχή της αυτοκτονίας- προσφέρονται για μια κινηματογραφική
επιτυχία.
Στα χνάρια του Βίσεντ Βαν
Γκογκ στην Αρλ και την Οβέρ-σιρ-Ουάζ της Γαλλίας,
η κάμερα τον ακολουθεί σε τοπία, συνομιλεί με τα έργα του, «εξηγεί-ερμηνεύει»
πως δημιουργήθηκαν ξακουστά έργα του όπως «Η Αρλεζιάνα», «Το Πορτρέτο
του Γιατρού Γκασέ» αλλά και τα περίφημα «Ηλιοτρόπια», τα «Σιταροχώραφα» και τελικά
«Το Νοσοκομείο της Αρλ , που του χάρισαν την αιωνιότητα!
Η ταινία δεν αφηγείται απλά, αλλά αποκωδικοποιεί την καλλιτεχνική αυτή ιδιοφυία.. Μια κατάδυση στην ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη επιχειρείται παράλληλα με την ανάδειξη του καλλιτεχνικού σύμπαντός του.
Εκεί, στη Νότια Γαλλία θα βρεθεί ο του Βίσεντ Βαν Γκογκ αναζητώντας την έμπνευση και καλύτερο φως καθ’ υπόδειξη του φίλου του Γκωγιέν. Οι περιπέτειες του θα τον οδηγήσουν έως το σανατόριο αλλά και σε μια φιλοσοφική συζήτηση για τον θεό, στην αμφισβήτηση και σε μια εσωτερική αναζήτηση για την σχέση του με το αιώνιο.
Η ταινία δεν αφηγείται απλά, αλλά αποκωδικοποιεί την καλλιτεχνική αυτή ιδιοφυία.. Μια κατάδυση στην ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη επιχειρείται παράλληλα με την ανάδειξη του καλλιτεχνικού σύμπαντός του.
Εκεί, στη Νότια Γαλλία θα βρεθεί ο του Βίσεντ Βαν Γκογκ αναζητώντας την έμπνευση και καλύτερο φως καθ’ υπόδειξη του φίλου του Γκωγιέν. Οι περιπέτειες του θα τον οδηγήσουν έως το σανατόριο αλλά και σε μια φιλοσοφική συζήτηση για τον θεό, στην αμφισβήτηση και σε μια εσωτερική αναζήτηση για την σχέση του με το αιώνιο.
Ο σκηνοθέτης
δεν αντιμετωπίζει τον ιδιαίτερο αυτό καλλιτέχνη ως μια διαταραγμένη προσωπικότητα, δεν επιχειρεί μια
κοινότυπη βιογραφία, μέσα από ιστορικά γεγονότα αλλά στέκεται απέναντί του και
τον κοιτά ως ευαίσθητο άνθρωπο που έφερε μέσα από την ματιά του την πρωτοπορία
στη Τέχνη. Πολλά από αυτά τα προτερήματα του «ψυχογραφήματος» με αφαιρετικές
τάσεις οφείλονται στην απολαυστική ερμηνεία
του Γουίλεμ Νταφόε, ο οποίος διακρίθηκε για την εν λόγω ερμηνεία με Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας,
ενώ είναι υποψήφιος για Όσκαρ και τις Χρυσές Σφαίρες
Για τις
ερμηνείες τους επίσης ξεχωρίζουν στον ρόλο του Paul Gauguin (1848-1903) ο Oscar Isaac ,
ο Rupert Friend ως αδερφός του ζωγράφου ο γνωστός Τεό
Βαν Γκονγκ,ο Mads Mikkelsen (παπάς), Mathieu Amalric (γιατρός Paul Gachet) και η Emmanuelle Seigner (Madame Ginoux).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου