Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019

Η Χρύσα Βέργη συζητά για το Ωραίο με τον Κ.Μ.Ν. Καζαμιάκη στον Ιανό



Φιλοξενούμενη  θα βρεθεί η ζωγράφος Χρύσα Βέργη στον Ιανό του Κ.Ν.Μ. Καζαμιάκη  την προσεχή Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου στις 6μ.μ..

Στο πλαίσιο της  ενότητας «Περί Ωραίου» : Συζητήσεις για την Τέχνη, τη Λογοτεχνία, τη Φιλοσοφία, την Αρχαιογνωσία θα αναπτυχθούν ζητήματα όπως είναι  ο ζωγραφικός, ορατός και νοητός ορίζοντας της καλλιτέχνης, η γωνία θέασης, η  προσωπική της εστίαση, η σύνθεση και τα σημεία αναφοράς στη ζωγραφική της Χρύσας Βέργη κ.ά..

«Η ζωγράφος βυθίζεται και μας βυθίζει μέσα στη φύση. Με μια κοντινή όραση πουλιού που χαμηλοπετά ή αγρότη που άλλοτε σκύβει για να "θεραπεύσει" τη γη κι άλλοτε αναβλεμματίζει για ν` αντικρίσει μέσα από ρίζες και φυλλώματα ένα κομμάτι ουρανού αίθριου ή πορφυρού ανάλογα με την ώρα. ..Η οπτική γωνία καθορίζει την έκταση, τη μορφή του θεάματος. Τέσσερα τετραγωνικά φυτεμένο χώμα όσο και η ζωγραφική επιφάνεια. Πουθενά ορίζοντας πουθενά διαφυγή. Το βλέμμα αιχμάλωτο στα γαιώδη και πράσινα πέρα ως πέρα» αναφέρει η καθηγήτρια Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα,σε σημείωμά της στον κατάλογο της πρώτης ατομικής έκθεσης της Χρύσας Βέργη στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη.

«Σύνθεση και σημεία αναφοράς. Στα περισσότερα έργα, η αίσθηση χώρου και κατεύθυνσης είναι θέα από επάνω, η κάτοψη της γήινης επιφάνειας...Σε άλλα,μια υποθρώσκουσα σχεδιαστική προοπτική, δίνει αίσθηση ανόδου προς την κορυφή αμμόλοφων με ορίζοντα να εμφανίζεται μόλις στην κορυφή. Στη ζωγραφική της Βέργη, αναπτύσσεται ένας χαμηλόφωνος αλλά καλά ερευνημένος και διατυπωμένος στοχασμός για το ρόλο του σημείου αναφοράς. Πώς λειτουργεί και πως μεταβάλλεται το φυσικό θέαμα όταν κινούμαστε εντός του; Ζήτημα θεμελιώδες στην τοπιογραφία» γράφει για την καλλιτέχνη ο Ιστορικός Τέχνης, Σημειολόγος, μέλος της Academia Europaea Χάρης Καμπουρίδης.

Ελεύθερη είσοδος.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου